آل هاشم: دلایل چرخش بایدن برخلاف شعارهای انتخاباتی‌اش به عربستان مقابله با نفوذ ایران است
آل هاشم: دلایل چرخش بایدن برخلاف شعارهای انتخاباتی‌اش به عربستان مقابله با نفوذ ایران است

[ad_1] نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از دلایل چرخش بایدن برخلاف شعارهای انتخاباتی‌اش به عربستان را مقابله با نفوذ ایران اعلام کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به برنامه سفر جو بایدن به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل اظهار کرد: مقابله با […]

[ad_1]


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از دلایل چرخش بایدن برخلاف شعارهای انتخاباتی‌اش به عربستان را مقابله با نفوذ ایران اعلام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به برنامه سفر جو بایدن به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل اظهار کرد: مقابله با نفوذ ایران در منطقه دلیل چرخش آمریکا به سمت عربستان است.

وی با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد، گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض و تل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است.

امام جمعه تبریز جنگ اوکراین را یکی دیگر از دلایل چرخش امریکا به سمت عربستان عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان تلاش برای قانع کردن ریاض برای جبران کمبود نفت روسیه در بازار جهانی و تداوم توافق در رابطه با معامله قرن است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای سفر بایدن، اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یا مقدمه این عادی‌سازی است، گفت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن این عادی سازی را انجام دهند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: البته روند رو به رشد همکاری عربستان و چین به هیچ وجه برای آمریکا خشنود نیست.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.
انتهای پیام/ی


[ad_2]