آغاز به کار مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان
آغاز به کار مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان با حضور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور آغاز به کار کرد. در این مراسم نمایندگان پارلمان ترکمنستان و اعضای تازه انتخاب شده خلق مصلحتی حضور داشتند. سپس جلسه مشترک مجلس ملی و خلق مصلحتی، با حضور اعضای دو مجلس، اعضای کابینه دولت، روسای وزارتخانه‌ها […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان با حضور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور آغاز به کار کرد.

در این مراسم نمایندگان پارلمان ترکمنستان و اعضای تازه انتخاب شده خلق مصلحتی حضور داشتند.

سپس جلسه مشترک مجلس ملی و خلق مصلحتی، با حضور اعضای دو مجلس، اعضای کابینه دولت، روسای وزارتخانه‌ها و ادارات سیاسی و احزاب، انجمن‌های عمومی و رسانه‌ها برگزار شد.

بردی محمداف در سخنرانی خود بر اهمیت تاریخی مجلس خلق مصلحتی تایید کرد که در سپتامبر سال گذشته اصلاحات و الحاقاتی در قانون اساسی ایجاد شده است.

در این جلسه، با رأی گیری مخفی ریاست مجلس خلق مصلحتی انتخاب شد که در نتیجه «قربان قلی بردی محمداف» به عنوان رئیس دو مجلس انتخاب گردید.

سپس با رای گیری، نایب رئیس خلق مصلحتی نیز انتخاب شد. همچنین ۵کمیته  تحت عناوین کمیته حمایت از حقوق بشر و آزادی، کمیته اقتصاد ، دارایی و سیاست‌های اجتماعی، کمیته علوم ، آموزش ، سیستم دیجیتال ، ورزش و فرهنگ، کمیته توسعه منطقه‌ای، حفاظت از محیط زیست و سیاست‌های صنعت کشاورزی، کمیته امور بین‌الملل، روسا و معاونان آنها انتخاب شدند.

شایان ذکر است که مطابق با اصلاحات و الحاقات اعمال شده در قانون اساسی، پارلمان طی دو مجلس، مجلس ملی ترکمنستان و مجلس مصلحتی خلق فعالیت خواهند کرد. 

انتهای پیام/