آغاز به کار رسمی هیأت نمایندگی فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران
آغاز به کار رسمی هیأت نمایندگی فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، به گفته اعضای هیأت نمایندگی جدید فدراسیون فوتبال افغانستان، هدف از فعالیت آن‌ها، رسیدگی به وضعیت فوتبال مهاجرین و حمایت از فوتبالیست‌های مهاجر، هماهنگی برگزاری مسابقات و همچنین هماهنگی و میزبانی کاروان‌های تیم‌های ملی افغانستان در ایران است. بر اساس لیستی که به دست خبرنگار آوا در […]

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، به گفته اعضای هیأت نمایندگی جدید فدراسیون فوتبال افغانستان، هدف از فعالیت آن‌ها، رسیدگی به وضعیت فوتبال مهاجرین و حمایت از فوتبالیست‌های مهاجر، هماهنگی برگزاری مسابقات و همچنین هماهنگی و میزبانی کاروان‌های تیم‌های ملی افغانستان در ایران است.

بر اساس لیستی که به دست خبرنگار آوا در تهران رسیده، اعضای هیأت نمایندگی جدید فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران به شرح زیر است:

۱ـ محمد قاسم عرب، رییس نمایندگی فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران

۲ـ سید عالم شفایی، معاون نمایندگی

۳ـ سرور نظری، معاون نمایندگی

۴ـ موسی خدادادی، قائم مقام، مسئول مالی و ارتباطات خارجی نمایندگی

۵ـ حفیظ‌الله احمدی، مسول کمیته فوتسال نمایندگی و مسئول فنی

۶ـ نجیب‌الله اکبری، مسئول اجرایی فوتبال کل استان‌های نمایندگی

۷ـ علی پهلوان‌زاده، مسئول روابط بین کلیه استان‌های نمایندگی

۸ـ حنیفه عرب‌زاده، مسئول بانوان و معاون سخنگوی نمایندگی

۹ـ سید مهدی حسینی، مسول کمیته داوران

۱۰ـ عبدالعلی محمدی، مسئول بازرسی و سخنگوی نمایندگی

این در حالی است که به دنبال آغاز به کار رسمی این هیأت نمایندگی، اعضای آن روز چهارشنبه با سفیر و نماینده فوق‌العاده افغانستان مقیم تهران در مقر این سفارت دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است که در این ملاقات عبدالغفور لیوال، از معرفی کمیته جدید فوتبال مهاجرین از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان قدردانی کرده و تأکید نموده که بعد از این، این سفارت با آدرس مشخص و رسمی ورزشکاران فوتبال روبرو است و با این کمیته در زمینه شناسایی و ساماندهی ورزشکاران همکاری خواهد کرد.

در این نشست در رابطه با آخرین اقدامات هیأت نمایندگی فدراسیون فوتبال جهت هماهنگی و ایجاد سهولت در امور ورزشکاران مهاجر و هماهنگی با ادارات ذیربط در داخل ایران و افغانستان گفتگو صورت گرفته است.

در همین حال، نجیب‌الله اکبری، مسئول اجرایی فوتبال مهاجرین کل استان‌های ایران، تاکید کرد: “نمایندگی فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران در خدمت کل ورزش مهاجرین در همه رشته‌های ورزشی است”.

وی افزود که پس از این وظیفه نمایندگی فدراسیون فوتبال افغانستان و اعضای این تیم کاری در جمهوری اسلامی ایران، این است که امور مربوط به فوتبال مهاجرین در سراسر ایران با همکاری وزارت داخله(کشور)، فدراسیون‌های فوتبال افغانستان و ایران و همچنین سفارت کشور مقیم تهران به صورت قانونی پیش برده شود.

اکبری از همه فعالان حوزه فوتبال مهاجرین در ایران خواست که با این نمایندگی همکاری کرده و به خاطر پیشرفت ورزش مهاجرین به خصوص فوتبال کمک کنند.

او از امضای یک تفاهم‌نامه میان فدراسیون‌های فوتبال افغانستان و ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت که به این منظور، رییس فدارسیون فوتبال کشور به تهران سفر خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته این عضو هیأت نمایندگی فدراسیون فوتبال کشور در ایران، این نمایندگی در گذشته نیز فعالیت‌های موثر و مفید بسیاری از جمله برگزاری دو دوره کلاس‌های مربی‌گری و داوری، برگزاری تست انتخابی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال در رده‌های سنی مختلف در شهرهای مشهد مقدس، تهران و یزد، معرفی نزدیک به ۵۰ نفر از مردان به تیم ملی، سفر رسمی تیم ملی فوتسال مهاجرین زیر ۲۰ سال که نتیجه‌اش نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا بود، سفر تیم فوتبال دختران به افغانستان که نتیجه اش نایب قهرمانی بود و برگشت به ایران و همچنین سفر تیم دختران والیبال مهاجرین به کابل که نتیجه‌اش قهرمانی این تیم بود و… داشته است.

انتهای پیام