آزاد راه تبریز – سهند ناقص است/ ابراز نگرانی از دریافت عوارض در آزاد راه تبریز- سهند
آزاد راه تبریز – سهند ناقص است/ ابراز نگرانی از دریافت عوارض در آزاد راه تبریز- سهند

📌موضوع حذف عوارضی را پیگیری میکنیم به گزارش قلم پرس از سهند، بابک رضی‌منش در نشست خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان اظهار کرد: در راستای مطالبات اصحاب رسانه و مردم موضوع حذف عوارضی را پیگیری می‌کنیم. وی ضمن نکوداشت جایگاه اهالی رسانه به عنوان سرمایه های اجتماعی هر شهرستان گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه به […]

📌موضوع حذف عوارضی را پیگیری میکنیم

به گزارش قلم پرس از سهند، بابک رضی‌منش در نشست خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان اظهار کرد: در راستای مطالبات اصحاب رسانه و مردم موضوع حذف عوارضی را پیگیری می‌کنیم.

وی ضمن نکوداشت جایگاه اهالی رسانه به عنوان سرمایه های اجتماعی هر شهرستان گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه به عنوان رابط مردم و دولت ایفای نقش می‌کنند و وظیفه مسئولان حفظ سرمایه‌های اجتماعی می‌باشد چرا که اهالی رسانه همواره منافع جمعی و عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح می‌دهند.

 ‌رضی‌منش در مورد تعدد مشکلات شهرستان گفت: منابع تمام شهرستان‌ها محدود است و هنر مدیران استفاده حداکثری از منابع محدود برای گره گشایی مشکلات است و برای این کار سعی کردیم با احصا نیازها و اولویت‌بندی آنها در شرایط اقتصادی فعلی قسمتی از مشکلات اصلی مردم را رفع کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو در مورد نقش بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اذعان داشت: ریشه حل مشکلات توجه به بخش خصوصی است و متاسفانه ضعیف‌ترین ستون کشور بخش خصوصی بوده و عمده اقتصاد در اختیار دولت است که باید قبول کنیم اعتبارات دولتی کفاف تکمیل پروژه ها را نمی‌دهد.

اعلام نواقص آزاد راه تبریز- سهند

وی در مورد نواقص اتوبان تبریز-سهند خاطرنشان کرد: عمده نواقص اتوبان مربوط به روشنایی است که ۵ کیلومتر اول از وظایف شرکت عمران است که به مبلغ ۷ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد امضا شده بود و پیمانکار از اجرای قرارداد ناتوان ماند. اما روشنایی ادامه مسیر جزو تکالیف شریک سرمایه‌گذار  است و باید تکمیل شود ولی غیر از این مورد بقیه مفاد قرارداد توسط وی اجرا شده است.

فرماندار شهرستان اسکو ادامه داد: در بحث ضعف آنتن دهی در مسیر اتوبان به مبلغ ۲ میلیارد تومان عملیات افزایش دکل مخابراتی در روستای اسنجان از ۱۸ به ۵۴ متر انجام پذیرفت که طبق گفته اداره کل مخابرات استان ۸۰ درصد مسیر اتوبان پوشش آنتن تلفن همراه وجود دارد و استاندارد آزادراه های سراسر کشور در این آزادراه رعایت شده است. برای پوشش نقاط باقی مانده، نقاط کوری وجود دارد که برای رفع ضعف آنتن دهی آن نقطه نیاز به نصب مجدد دکل مخابراتی دیگری میباشد که عملاً این عمل امکان پذیر نیست.

وی از محاسن احداث آزادراه به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری، تسهیل تردد به مادر شهر و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

رضی منش در مورد بحث عوارضی اتوبان گفت: برای اتمام پروژه، بخش خصوصی با قرارداد مشخصی وارد عمل شده و سهم آن از عواید آزادراه ۶۰ به ۴۰  است و ۲۰۰ میلیارد تومان کل رقم پروژه می باشد که ۱۲۰ میلیارد پیمانکار پروژه و ۸۰ میلیارد دولت مشارکت داشته است که این رقم تعدیل یافته و آخرین رقم پروژه ۲۷۴ میلیارد تومان می‌باشد که دولت عوارضی به مدت ۱۷ سال برای این اتوبان در نظر گرفته که فعلاً نرخ عوارضی تعیین نشده است.

وی افزود: بازگشایی اتوبان که در یکسال گذشته انجام پذیرفته منوط به رضایت شریک سرمایه‌گذار بوده و طبق آخرین اطلاع تا دو هفته دیگر بر اساس هزینه کرد پروژه، قیمت گذاری انجام گرفته و مبلغ عوارضی مشخص می‌شود. طبق مصوبه سال قبل رقم ۳ هزار تومان مبلغ عوارضی تعیین شده و امسال نیز باید توسط وزارت راه و شهرسازی رسماً ابلاغ و پس از طی فرآیندهای قانونی نسبت به دریافت عوارض اقدام گردد.

فرماندار اسکو درباره امکان حذف عوارضی هم گفت: برای حذف عوارضی از طرف متولی اصلی که وزارت راه و شهرسازی می باشد با سرمایه گذار پروژه باید توافقی صورت بگیرد تا پس از پرداخت مبلغ توافق نامه این عوارضی حذف شود.

وی افزود:  در راستای مطالبات اصحاب رسانه و مردم موضوع حذف عوارضی را بدون حاشیه از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت مجتمع نمایندگان استان و استاندار پیگیری می‌کنیم تا در صورت امکان تامین مالی بررسی های لازم صورت گیرد.

سهند شهر خوابگاهی

رضی منش در پایان از اعلام وضعیت بافت جمعیتی مردم سهند برای موضوع عوارضی اتوبان به مسئولان خبر داد و گفت: از اول شروع بحث عوارضی در مورد مبلغ آن ابراز نگرانی کردیم و  اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم سهند روزانه به این شهر رفت و آمد دارند و معاش و زندگی آنها به صورت عمده در تبریز اتفاق می افتد و توجه به این نکته که شهر سهند هنوز از حالت خوابگاهی خارج نشده، به اطلاع مسئولان ذیربط رسیده است و امیدواریم در نهایت با حذف یا تخفیفاتی که برای تردد شهروندان صورت می‌گیرد موجبات رضایت خاطر عموم مردم را فراهم آوریم.

انتهای پیام/