آزادی ۳۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ۱۲۰ میلیارد ریالی خیران
آزادی ۳۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ۱۲۰ میلیارد ریالی خیران

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در آیین تجلیل از هیئات حسینی مشارکت کننده در آزادی زندانیان غیرعمد با بیان این که از همه عزیزانی که در برهه های مختلف برای جلب مشارکت عمومی به منظور آزادسازی زندانیان در قالب ستاد دیه استان همکاری […]

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در آیین تجلیل از هیئات حسینی مشارکت کننده در آزادی زندانیان غیرعمد با بیان این که از همه عزیزانی که در برهه های مختلف برای جلب مشارکت عمومی به منظور آزادسازی زندانیان در قالب ستاد دیه استان همکاری کردند قدردانی می کنیم، اظهار داشت: در کنار مشارکت بخش های مختلف، عنایت و توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به ستاد دیه و موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار ارزشمند بوده و نقش مهمی در جلب مشارکت هیئات حسینی و عموم مردم در این امر خیر ایفا کرده اند.

وی افزود: با توجه به عنایات نماینده ولی فقیه در استان و همراهی ائمه جماعت شهرستان ها، مشارکت مضاعفی در استان نسبت به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان به وجود آمده و مردم برای مشارکت در این امر خیر تشویق شده اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۹۵ نفر از افردی که به دلیل جرایم غیرعمد در حال تحمل حبس در زندان های استان بودند با کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیّران بزرگوار آزاد شده و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته اند.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری های انجام شده تلاش داریم این میزان تا پایان سال به ۵۰۰ نفر برسد که در این صورت برای اولین بار در طول تاریخ ستاد دیه در استان این تعداد از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد خواهند شد.

خلیل اللهی با بیان این که امروز در زندان های استان افراد با بدهی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان وجود ندارد ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۷۰ نفر با مجموع بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند، اگر بتوانیم ۱۷ میلیارد تومان جمع آوری کنیم مابقی مبلغ از طریق اعسار و تسهیلات اعطایی فراهم شده و زندانیان مربوطه در مدت زمان کمی از زندان آزاد می شوند.

وی دامه داد: طی چند سال گذشته سنت حسنه ای برای اولین بار از تبریز به عنوان شهر اولین ها آغاز شده و در حال همه گیری در کل کشور است، این سنت حسنه احسان خانواده های متوفیان بوده که با ابتکار ستاد دیه استان آغاز شده و بخش عمده ای از هزینه های متوفیان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بیان کرد: از زمان آغاز سنت حسنه احسان خانواده متوفیان تا کنون طی۳ سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۰ خانواده در این طرح مشارکت کرده و از این طریق ۲۵۰ نفر زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی با تأکید بر این که همه در مقابل حق الناس هستیم مکلّف هستیم و باید حفظ شود، ادامه داد: هدف از مجازات حبس این بوده تا افرادی که هنجارهای جامعه را دچار مشکل کرده و مرتکب جرم می شوند در زندان بر مبنای شخصیت و نحوه اعتقادات طبقه بندی و پس از اجرای برنامه های اصلاحی به جامعه بازگردند.

خلیل الهی خاطرنشان کرد: گاهی افرادی به خاطر مسایل غیرعمد بازداشت می شوند و با توجه به طبقه بندی شخصیتی نیاز به اجرای برنامه های اصلاحی ندارند و حضور این افراد در زندان موجب  بروز برخی آسیب های اجتماعی می شود که اغلب متوجه خانواده زندانیان است، بر همین اساس دادگستری استان با همراهی خیّران محترم تلاش می کند تا این افراد به کانون خانواده بازگردند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵