سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب، محور اصلی اقدامات شهردار تبریز
سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب، محور اصلی اقدامات شهردار تبریز
شهردار تبریز با استقبال از طرح سئوال از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب را محور اصلی اقدامات خود دانست.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه فوق‌العاده عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز که اختصاص به سئوال از شهردار تبریز داشت، اظهار کرد: قبل از ورود به سئوالات می‌خواهم اشاره‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم که رهبری در ۲۲ فراز، هفت سرفصل فرموده‌اند که اولین سرفصل علم و پژوهش است. دانش مهم‌ترین وسیله عزت یک مملکت است و غرب نیز بر همین اساس خود را بر دنیا تحمیل کرده است و دنیا را زیر سلطه خود برده ‌است.

وی ادامه داد: دومین سرفصل، معنویت و اخلاق است که برجسته کردن ارزش‌های معنوی یک تفکر جامع است. مانند تفکر و ایمان و اخلاق و رعایت فضیلت‌های اخلاقی مانند گذشت و ایثار و تواضع معرفی شده است و سومین سرفصل، اقتصاد است که نکته کلیدی و عامل مهمی است که جامعه را به سمت سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری خواهد برد. بخش خصوصی نیز بر اساس اصل ۴۴ اینجا مورد تاکید قرار گرفته است.

شهردار تبریز عنوان کرد: چهارمین سرفصل، عدالت و مبارزه با فساد است. فساد اخلاقی و اجتماعی توده چرکینی است که می‌تواند بر مشروعیت یک نظام ضربه بزند و جمهوری اسلامی نیز باید مشروعیت بالایی بین دیگر جوامع داشته باشد. مبارزه با فساد باید سرفصل امور باشد.

وی افزود: سرفصل پنجم استقلال و آزادی، سرفصل ششم روابط خارجی و سرفصل هفتم نیز سبک زندگی است که به فرموده حضرت آقا باید از سبک زندگی ایرانی و اسلامی تبعیت کنیم.

رنجبر گفت: بدیهی است که اصل اول اجرای این سرفصل‌ها است اما اگر بخواهیم تمام بندهای این سرفصل را کنار گذاشته و تنها به استفاده از جوانان بپردازیم، درست عمل نکردیم. اینکه مبارزه با فساد داشته باشیم اما جوان را به‌کار نگیریم، بر اساس گام دوم عمل نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: سوال حق اعضای شورا است چون آنها نماینده مردم هستند و تعهد داده‌اند. بنده نیز از این سوالات استقبال می‌کنم. این تذکرات و یا سوالات بر اساس آیین‌نامه است که ابتدا باید به صورت کتبی به رئیس شورا ارجاع شود و اگر اقدامی صورت نگیرد، به صورت سوال کتبا به شهردار و توسط رئیس شورا ارائه می‌شود.