آخرین جزئیات از خسارت‌ها و مصدومان زلزله کرمانشاه
آخرین جزئیات از خسارت‌ها و مصدومان زلزله کرمانشاه

زلزله ۵٫۹ ریشتری در تازه‌آباد واقع در استان کرمانشاه منجر به تخریب بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی، کشته شدن سه نفر و مجروحیت بیش از ۵۰۰ تن شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، زلزله شب گذشته در تازه‌آباد واقع در استان کرمانشاه منجر به بروز خسارت‌هایی در برخی مناطق شد و […]

زلزله ۵٫۹ ریشتری در تازه‌آباد واقع در استان کرمانشاه منجر به تخریب بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی، کشته شدن سه نفر و مجروحیت بیش از ۵۰۰ تن شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، زلزله شب گذشته در تازه‌آباد واقع در استان کرمانشاه منجر به بروز خسارت‌هایی در برخی مناطق شد و تعدادی از هم‌وطنانمان مجروح شدند.

برخی محورهای مواصلاتی در مناطق زلزله‌زده به‌دلیل ریزش کوه مسدود شدند که اغلب در منطقه اورامانات با داشتن شرایط کوهستانی رخ داده است. این مسیرها با تلاش نیروهای راه‌داری بازگشایی شدند که تقریبا در تمام این مسیرها در حال حاضر بدون مشکل تردد در جریان است.

چند واحد به‌صورت کامل تخریب شدند که در مجموع بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیدند و پالایشگاه کرمانشاه نیز در تمامی بخش‌ها بدون مشکل به تولید خود ادامه می‌دهد و سوخت مورد نیاز شهروندان را در کرمانشاه تامین می‌کند.

کدورت آب در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، سرپل‌ذهاب، دالاهو و جوانرود پس از وقوع زمین‌لرزه زیاد شد که تلاش برای رفع این مشکل ادامه یافت و در حال حاضر وضعیت آب و برق در اغلب مناطق به وضعیت عادی بازگشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه تعداد مصدومان ناشی از وقوع زلزله را ۲۵۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تیم‌های امدادی و نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در آماده‌باش هستند.

عادل شفیعی با بیان اینکه اقدامات لازم برای کمک‌رسانی در حوادث احتمالی وجود دارد، تصریح کرد: تجهیزات لازم برای هر گونه امدادرسانی، اسکان و… توسط جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تدارک دیده شده است.

براساس گزارش فارس، ده‌ها پس‌لرزه پس از وقوع زمین‌لرزه ۵٫۹ ریشتری به‌وقوع پیوسته است که در چند مورد شدت این زلزله‌ها به بیش از ۴ ریشتر رسیده است و البته مردم استان کرمانشاه تقریبا به وقوع این تکانه‌ها عادت کرده‌اند و با این وضعیت به‌عنوان بخشی از روزمره زندگی سر می‌کنند که در این شرایط متولیان امر وظیفه دارند تدابیر لازم را برای کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله اتخاذ کنند.