آثار پروین اعتصامی میراثی ماندگار برای نسل آینده است/در کنار آسیب‌شناسی راهکارها نیز باید ارائه شود
آثار پروین اعتصامی میراثی ماندگار برای نسل آینده است/در کنار آسیب‌شناسی راهکارها نیز باید ارائه شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آثار و اشعار پروین قرن‌های متمادی به‌عنوان جزوی از میراث‌های سرزمین مطرح خواهد بود تا نسل‌های آینده آن را بیاموزند. به گزارش قلم پرس، رحیم شهرتی‌فر شب گذشته در مراسم عصر نشستی به یاد پروین اعتصامی بابیان اینکه پروین اعتصامی زاده این آب‌ و خاک بوده و متأسفانه […]

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آثار و اشعار پروین قرن‌های متمادی به‌عنوان جزوی از میراث‌های سرزمین مطرح خواهد بود تا نسل‌های آینده آن را بیاموزند.

به گزارش قلم پرس، رحیم شهرتی‌فر شب گذشته در مراسم عصر نشستی به یاد پروین اعتصامی بابیان اینکه پروین اعتصامی زاده این آب‌ و خاک بوده و متأسفانه عمر کوتاهی داشت اما همچنان برای ما عزیز است، اظهار داشت: آثار و اشعار پروین قرن‌های متمادی به‌عنوان جزوی از میراث‌های سرزمین مطرح خواهد بود تا نسل‌های آینده آن را بیاموزند.

وی افزود: پروین اعتصامی اگر چنانچه مسائل حوزه بانوان را مورد توجه قرار داده است به خاطر پدری بوده که کتاب تربیت نسوان را به رشته تحریر در آورده و فرزند این دانشمند به‌عنوان پروین اعتصامی مطرح‌ شده است،

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پروین اعتصامی در سال‌های پرآشوب تاریخ ایران در خانواده‌ای روشنفکر تربیت‌ شده و طبیعی است نتیجه محیط و فضای تربیت‌یافته تأثیرگذار بوده تا استعدادی که وجود داشت شکوفا شود.

وی در ادامه در خصوص موضوع مشکلات فرهنگی بیان کرد: باید به این مسئله واقف باشیم که اگر می‌خواهیم مشکلات فرهنگی رفع شود باید حوزه فرهنگ را به خود اهالی فرهنگ و هنر بسپاریم.

شهرتی‌فر با تأکید بر اینکه وظیفه دولت زمینه‌سازی و بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی یک نمونه بارز بوده و باید آرزو کنیم در جای‌جای این شهر خود علاقه‌مندان و اهالی فرهنگ و هنر و ادب باید در کنار هم تلاش کنند و قطعاً به این شکل تأثیرگذاری و اثربخشی بسیاری خواهد داشت.

وی بابیان اینکه نباید تصور کنیم انتقاد تندوتیز نشان از این است که عمیقاً برای مسائل دلسوزی می‌کنیم، این نوع رفتار مؤثر نیست، ادامه داد: از اهالی فرهنگ و هنر این انتظار می‌رود به جامعه به‌سان معلمی که به‌جای تنبیه به تشویق فکر می‌کند، نگاه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: باید دقت کنیم از آزرده‌ خاطر کردن یک نفر، حتی فردی که در دستگاه دولتی مسئولیتی دارد به نتیجه نخواهیم رسید بلکه با تذکر مشوقانه و مطرح کردن اشکالات به نتیجه خواهیم می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله به معنی این نیست که نباید انتقاد و آسیب‌شناسی کرد، بلکه باید در کنار آسیب‌شناسی راهکارها نیز ارائه شود.

در پایان این مراسم از دو عنوان کتاب «دیوان اشعار پروین اعتصامی» با بازنگری دکتر زهرا احمدی و «خلاصه رمان‌های مشهور ایران و جهان» نوشته دکتر رحمانی رونمایی شد.