آبروی بر باد رفته قدیمی‌ترین تیم فوتبال آذربایجان
آبروی بر باد رفته قدیمی‌ترین تیم فوتبال آذربایجان

[ad_1] ماشین‌سازی که سال پیش در لیگ برتر حضور داشت، حالا در ۷ هفته مانده به پایان لیگ دسته یک، سقوطش به لیگ دو مسجل شده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، ماشین‌سازی قدیمی‌ترین تیم فوتبال تبریز و آذربایجان و حتی شمالغرب کشور است. تیمی پرافتخار که سابقه حضور در جام تخت جمشید را داشته […]

[ad_1]


ماشین‌سازی که سال پیش در لیگ برتر حضور داشت، حالا در ۷ هفته مانده به پایان لیگ دسته یک، سقوطش به لیگ دو مسجل شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ماشین‌سازی قدیمی‌ترین تیم فوتبال تبریز و آذربایجان و حتی شمالغرب کشور است. تیمی پرافتخار که سابقه حضور در جام تخت جمشید را داشته و سال ۷۳ عنوان بهترین تیم شهرستانی کشور را به دست آورده و به همراه تیم تراکتور شناسنامه فوتبال تبریز هستند.

مالکیت این تیم سال گذشته تغییر یافت، هر چند اگر تغییر هم نمی‌یافت ماشین‌سازی راهش را در سقوط انتخاب کرده بود.

اما فصل جاری لیگ دسته یک ایران تنها سقوط در نتایج را برای تیم ماشین سازی به همراه نداشت، این تیم حیثیت و آبروی ۵ دهه خود را نیز به حراج گذاشت.

گرو گرفتن ساک بازیکنان توسط راننده اتوبوس، عدم حرکت اتوبوسی دیگر به دلیل عدم تسویه حساب، ندادن کارت ملی بازیکنان توسط هتل به دلیل بدهی، نداشتن آب معدنی در تمرین و اعتراض بازیکنان، حکم جلب سرپرست مدیر عامل وقت در یکی از بازی‌‌های خارج از خانه و …. تنها بخشی از فاجعه تیمداری قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان است که رسانه‌ای شده است.

عدم پرداخت ریالی از قرارداد بازیکنان از مشکلات دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

تغییر دو مدیر عامل و ۴ سرمربی هیچ کمکی به این تیم نکرده و روند نزولی این تیم تداوم داشت.

تیم ماشین‌سازی که دو فصل پیش در هر دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال تهران به پیروزی رسید، حالا کارش در لیگ یک به جایی رسیده که در هر دو بازی رفت و برگشت برابر تیم وسط جدولی خوشه‌های طلایی ۹ گل دریافت کرده است.

با توجه به سقوط تیم ماشین‌سازی به لیگ دو و بدهی به بازیکن خارجی که بیش از ۱۵ میلیارد عنوان شده است، به نظر می‌رسد این تیم روزهای سخت‌تری هم پیش رو داشته و شاید خیلی زودتر از تصور به رده‌های پایین‌تر لیگ‌های کشوری سقوط کند.

مالک فعلی باشگاه ماشین‌سازی عنوان کرده حاضر به واگذاری این تیم است. از طرفی بدهی‌های تیم ماشین‌سازی تقریبا چهار برابر ارزش امتیازی این تیم در لیگ دو بوده و بعید به نظر می‌رسد کسی یا مجموعه‌ای بخواهد برای گرفتن این تیم پیشقدم شود.

شاید تنها راه موجود بازگشت ماشین‌سازی به کارخانه باشد که بسیار سخت به نظر می‌رسد، اما می‌توان از طریق تمهیداتی از سوی وزارت صنایع و یا صنایع مس در نظر گرفته و مدیران شرکت ماشین‌سازی را به بازگشت تیم فوتبال این باشگاه راضی کرد.

در هر صورت حال قدیمی‌ترین تیم فوتبال آذربایجان خوب نیست و شاید با خطر انحلال فاصله‌ای نداشته باشد و این انتظار وجود دارد مسوولان استانی راهی برای حل مشکلات این تیم اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]