آئین‌های عزاداری ماه محرم، تبلیغات سوء دشمنان را نقش‌برآب می‌کند/ اکثر هیات‌های حسینی روحانی ندارند!
آئین‌های عزاداری ماه محرم، تبلیغات سوء دشمنان را نقش‌برآب می‌کند/ اکثر هیات‌های حسینی روحانی ندارند!

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی گفت: آئین‌های عزاداری ماه محرم و برپایی دسته‌های حسینی، تبلیغات سوء دشمنان برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی را نقش‌برآب می‌کند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: تعداد دستجات و هیات‌های حسینی در استان بسیار زیاد است، ولی اکثر […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: آئین‌های عزاداری ماه محرم و برپایی دسته‌های حسینی، تبلیغات سوء دشمنان برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی را نقش‌برآب می‌کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: تعداد دستجات و هیات‌های حسینی در استان بسیار زیاد است، ولی اکثر آنها روحانی ندارند و باید برای حضور علمای دینی در این هیات‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ برگزاری مراسم در تبریز، محله‌محور است، افزود: مردم در محلات به صورت خودجوش در ایام مختلف برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا می‌کنند و در یک مکان خاص جمع نمی‌شوند.

خرّم گفت: ضروری است این موضوع مورد مطالعه تخصصی و کارشناسی قرار گیرد و مشخص شود که به محله‌محور بودن اکتفا کنیم یا تجمعات بزرگ را در تبریز تمرین و دنبال کنیم تا اجرایی شود.

وی اظهار داشت: بازتاب رسانه‌ای تجمعات مذهبی بسیار خوب است، ولی از طرف دیگر برگزاری مراسم به سبک سنتی، مردمی و محله‌محور نیز مزایایی دارد که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در سال جاری در رابطه با غنی‌سازی اوقات فراغت، اقدامات فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده و چندین جشنواره و المپیاد ملی در تبریز برگزار شد.

وی ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب نیز اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی خوبی صورت گرفت؛ ولی نیاز است در این حوزه کارهای بیشتری با استفاده از ابزار های هنری و فضاسازی برای انتقال ارزش‌های اسلامی انجام شود.

خرّم افزود: تلاش می‌کنیم فروشگاه‌های متنوع و مناسبی در رابطه با پوشاک و البسه حجاب راه‌اندازی شود و در کنار آن نیز نیاز است تا نمایشگاه دایمی و یا فصلی در استان در راستای ترویج پوشاک مناسب ایجاد و راه‌اندازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مردمی تأکید کرد و گفت: در مجموعه استانداری تلاش می‌کنیم سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری شود و تا حد ممکن برای پشتیبانی منابع مورد نیاز در مقیاس استانی و شهرستانی محدودیتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


[ad_2]