به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز گفت: عملیات تخصصی پهلودهی و جداسازی در این شرکت با استاندارد روزآمد دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است. وی ادامه داد: یکی از شناورهای ملکی شرکت که وظیفه عملیات پهلودهی و جداسازی […]

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز گفت: عملیات تخصصی پهلودهی و جداسازی در این شرکت با استاندارد روزآمد دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از شناورهای ملکی شرکت که وظیفه عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها همچنین مقابله با حریق و انواع دیگر خدمات دریایی را به‌عهده دارد که به دلیل مشکل در سیستم کنترل سرعت از مدار کار عملیاتی خارج شد. 

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: این شناور از نوع ASD دارای سیستم رانش از نوع Z/P است که به‌روزترین و تازه‌ترین سیستم میان شناورهای یدک‌کشی در دنیا و ساخت شرکت‌های ژاپنی است.

اسدروز افزود: پس از کارشناسی و عیب‌یابی توسط مهندسان برق و ابزاردقیق اداره عملیات دریایی مشخص شد که کارت الکترونیکی M/E CONTROL  دچار اختلال در ارسال فرمان کنترل سرعت دیزل شده است و نوسان شدید RPM را به همراه دارد که با انجام اقدام‌های نخست شناور با ۶۰ درصد توان خود عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: درخواست تامین اینگونه قطعات به‌دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی تقریبا غیرممکن است و با برقراری ارتباط با شرکت سازنده هیچ پاسخ مثبتی به دلیل وجود تحریم‌ها دریافت نشد و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می‌کرد، مهندسان و کارشناسان تعمیرات مدیریت‌های عملیات و تدارکات و امور کالا با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به عیب‌یابی و مهندسی معکوس سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی شناور کرده و طرح و ایده ساخت قطعه الکترونیکی SOFT DRIVE برای کنترل نوسان سرعت موتور انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با صرف حدود ۴۰۰ نفرساعت کار گروهی اقدام به ساخت و تولید تجهیز مورد نظر و راه‌اندازی سیستم شد و شناور با توان ۱۰۰ درصد عملیاتی شد.

اسدروز تاکید کرد: با انجام این کار هزینه‌های هنگفت تعمیراتی و حضور تیم متخصص شرکت سازنده صرفه‌جویی شد همچنین هزینه روزانه اجاره شناور استیجاری نیز به مجموع صرفه‌جویی‌های ساخت داخل تجهیز مورد نظر افزوده شد که این هزینه‌ها ببش از ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.