بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز به بهره‌برداری رسید
بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز به بهره‌برداری رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز در ۴ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز با اشاره به وضعیت بستری کودکان […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز در ۴ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی تبریز با اشاره به وضعیت بستری کودکان سرطانی در بیمارستان کودکان تبریز در سال‌های گذشته اظهار داشت: متاسفانه کودکان سرطانی در وضعیت بسیار نامطلوبی تحت درمان قرار می‌گرفتند و این در حالی بود که باید درمان آنان در شرایط مطلوبی صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: روند احداث این بیمارستان در مدت کمتر از ۲ سال و به سرعت انجام شد و در مدت ۱۸ ماه توانستیم این بیمارستان را با همراهی شهرداری تبریز به اتمام برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان کودکان سرطانی تبریز در ۴ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان در چهار طبقه احداث شده و مساحت هر طبقه هزار متر مربع است و یک نیم طبقه نیز به مساحت ۱۷۵ متر در نظر گرفته شده است.

صومی عنوان کرد: اجرای کلیه عملیات اجرایی سفت کاری، تجهیز کامل برای بستری بیماران، تاسیسات مکانیکی و برق و نیز نازک کاری از مراحل کار احداث این بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: نوع سیستم این بیمارستان بتنی بوده و برای هر طبقه کاربری متفاوتی در نظر گرفته شده و بنده در همین محل از طرف تمام کودکان سرطانی از مسئولان و دست‌اندرکاران و کارگران تشکر می‌کنم.

وی افزود: طبقه زیرزمین این بیمارستان برای اورژانس، اتاق عمل، رادیوگرافی، سونوگرافی و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است و طبقه اول برای درمانگاه و نیز بخش تحت نظر در نظر گرفته شده است.

صومی گفت: طبقه دوم این بیمارستان برای بخش بستری خون تعیین شده است و تعداد تخت‌های این بیمارستان در مجموع ۱۱۸ تختخواب است.