به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در آئین کلنگ زنی قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب به طول ۱۰ کیلومتر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث زیرساخت ها، توسعه بزرگراه ها و توسعه راه های […]

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در آئین کلنگ زنی قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب به طول ۱۰ کیلومتر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث زیرساخت ها، توسعه بزرگراه ها و توسعه راه های ریلی کشور اظهار داشت: اقدامات بزرگی در توسعه ریلی و آزادراهی و بزرگراهی در کشور در حال انجام است و سال گذشته برای اجرای طرح های زیرساخت های کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که ۱۷ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: در اجرای این پروژه های زیرساختی در کشور ۸۰ هزار نفر بطور مستقیم در کارگاه های پروژه ها مشغول کار هستند.

خادمی گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا را در کشور داریم که ۳۰ درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می دهد و در بحث آزادراهی نیز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه های این وزارتخانه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی ۲ مسیر ریلی داریم و ۶ پروژه آزادراهی را نیز کار می کنیم و در تلاش هستیم با بهره برداری از خط ریلی میانه – تبریز طی ماه های آتی مسیر ریلی تهران تبریز ۱۱۴ کیلومتر به مدت ۵ ساعت کاهش یابد.

خادمی با بیان اینکه در برنامه حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در مرحله بهره برداری داریم؛ افزود: پیش بینی می شود ظرف دو سال آتی به بهره برداری کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد: قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب که با پیگیری های نماینده مردم شهرستان امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، ۱۰ کیلومتر و قطعه دو پروژه نیز به طول ۹ کیلومتر است که پیش بینی می شود بالای ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده و ظرف چهار سال آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در ادامه تأکید کرد: امیدواریم مردم در اجرای سریع پروژه نهایت همکاری را به عمل آورند.

در آیین کلنگ زنی این پروژه که جمعاً به طول ۱۹ کیلومتر در دو قطعه اجرا خواهد شد، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که حداکثر در طول ۴ سال اجرا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴