آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته
آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امضای پنج سند همکاری رهاورد سفر «اشرف غنی» به تاجیکستان، بررسی اولین دوره انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در ترکمنستان و سفر وزیر خارجه ازبکستان به «دوشنبه»؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته است. بررسی اولین دوره انتخابات اعضای خلق مصلحتی و […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امضای پنج سند همکاری رهاورد سفر «اشرف غنی» به تاجیکستان، بررسی اولین دوره انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در ترکمنستان و سفر وزیر خارجه ازبکستان به «دوشنبه»؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته است.

بررسی اولین دوره انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در ترکمنستان

برای اولین بار در ترکمنستان انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در استانها و شهر «عشق‌آباد» با رای گیری مخفی و براساس رأی گیری غیرمستقیم برگزار شد.

نگاه ترکیه به آسیای مرکزی؛ «شورای ترک‌زبان‌ها» سکوی پرتاب

سفر وزیر خارجه ترکیه به آسیای مرکزی نشان داد «آنکارا» به این منطقه به عنوان یکی از فرصت‌های مهم برای تقویت جایگاه خود در عرصه ژئوپلیتیک جهانی نگاه می‌کند.

«اشرف غنی» وارد تاجیکستان شد+تصاویر

رئیس جمهور افغانستان که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا – روند استانبول» به «دوشنبه» سفر کرده است، مورد استقبال رئیس جمهور تاجیکستان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ازبکستان به «دوشنبه» سفرمی‌کند

وزیر امور خارجه ازبکستان در صدر یک هیئت بلندپایه برای حضور در نهمین نشست وزرای امور خارجه «قلب آسیا – روند استانبول» به شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

واکسن ضد کرونا قزاقستان مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می‌کند

مرکز علمی عفونتهای خطرناک قزاقستان اعلام کردند: این کشور در حال طی کردن مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی واکسن ضد کرونا است.

تاکید وزرای خارجه ازبکستان و کره جنوبی بر اجرای توافقات گذشته

وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در گفت‌وگوی تلفتی بر اهمیت اجرای توافقات به دست آمده توسط روسای جمهور دو کشور تاکید کردند.

امضای پنج سند همکاری رهاورد سفر «اشرف غنی» به تاجیکستان + تصاویر

در پایان دیدار روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان و مذاکرات هیئت های رسمی دو کشور پنج سند همکاری به امضا رسید.

برگزاری نشست مقامات ارشد «قلب آسیا – روند استانبول» در «دوشنبه»

ساعتی قبل نشست مقامات ارشد «قلب آسیا – روند استانبول» در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

تاکید «رحمان» و «چاووش اوغلو» بر توسعه همکاری های اقتصادی+تصاویر

در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با وزیر امور خارجه ترکیه بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و به خصوص اقتصادی و تجاری تاکید شد.

انتهای پیام/