۱۰۹۱ شهر و ۲۶ هزار روستا در کشور گازدار هستند
۱۰۹۱ شهر و ۲۶ هزار روستا در کشور گازدار هستند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۳۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال و بیش از ۳۲۰ هزار شبکه در ۱۰۹۱ شهر و ۲۶ هزار روستا با بیش از ۲۱ میلیون مشترک گاز داریم که خدمات‌رسانی بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید مومنی عصر امروز در مراسم تودیع و […]

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۳۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال و بیش از ۳۲۰ هزار شبکه در ۱۰۹۱ شهر و ۲۶ هزار روستا با بیش از ۲۱ میلیون مشترک گاز داریم که خدمات‌رسانی بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید مومنی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی و افتتاح پروژه‌های گاز استان در ارائه آمار خطی گاز، منابع گازی و تولیدات گازی در کشور اظهار کرد: خداوند از نظر منابع گازی نعمت بسیاری به ما داده که باید شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب میزان ذخایز گازی ماست، گفت: از نظر تولید جزو اولین‌های تولید گازی هستیم ولی از نظر مصرف سومین کشور مصرف‌کننده گاز در جهان هستیم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه شبکه انتقال توزیع در ۳۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال در کشور ایجاد شده است، افزود: نزدیک به ۳۲۰ هزار کیلومتر شبکه در سطح شهرها و روستاها ایجاد شده که بیش از ۲۱ میلیون مشترک داریم.

وی با تاکید به اینکه از نظر تامین انرژی وظیفه دولت تامین و توسعه انرژی فسیلی است، عنوان کرد: رشد توسعه گازرسانی سالیانه بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده که این رقم در کل دنیا  ۲ درصد است.

مومنی اذعان داشت: در پنج ماه سال جاری ۷/۲ درصد افزایش مصرف داریم و مصرف روزانه نسبت به سال گذشته روزانه حدوداً ۵۱۵ میلیون مترمکعب مصرف است.

وی با تاکید به اینکه کلیه نیروگاه‌ها در حال مصرف گاز هستند به طوریکه ۶۱ میلیارد مکعب مصرف ۸۸ نیروگاه در کشور است، ادامه داد: مصرف صنایع ۵۱ میلیارد مکعب و خانگی ۵۰ میلیارد مکعب است.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تصور کنید اگر سوخت مایع مصرف می‌کردیم چه اتفاقی می‌افتاد،گفت: با توجه به اینکه رفاه نسبی افزایش یافته ولی روند مصرف نیز بالا رفته است.

وی با تاکید به اینکه سهم تجارت جهانی براساس چشم‌انداز تعریف شده در شرکت، باید بین هشت درصد تجارت جهانی باشد، بیان کرد: با اینکه ایران در رتبه اول قرار دارد ولی در تجارت جهانی کمتر از ۲ درصد است که عامل اصلی آن هدردهی است.

مومنی با تاکید به داشتن انقلاب و عزم ملی در سطح تکنولوژی و رفتار فردی ابراز کرد: با این وجود می‌توان تولیدات مؤثری داشت که بتوان به چشم‌انداز تجارت جهانی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه به نوبه خود می‌توانیم با تعمیر رفتار خانواده و خود اقتصاد خانواده را رونق بخشید، گفت: نباید از این غفلت کنیم که ۳۲۴ هزار بمب زیرزمینی داریم که با یک غفلت کوچک می‌تواند اتفاقات جبران‌ناپذیری را رقم زد.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران ابراز کرد: تبریز روی گسل خطرناکی قرار دارد و می‌تواند برای این شهر خطرآفرینی‌های زیادی ایجاد کند.