۱۵ خرداد منشاء قیام ملت علیه طاغوت بود
۱۵ خرداد منشاء قیام ملت علیه طاغوت بود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵ خرداد منشاء قیام ملت علیه طاغوت بود، گفت: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اولین بار بود که مردم حرکات گروهی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تابع محض امام امت هستند. به گزارش قلم پرس مجید خدابخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ خرداد منشاء حرکت جمعی بود […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵ خرداد منشاء قیام ملت علیه طاغوت بود، گفت: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اولین بار بود که مردم حرکات گروهی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تابع محض امام امت هستند.

به گزارش قلم پرس مجید خدابخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ خرداد منشاء حرکت جمعی بود زیرا قبل از ۱۵ خرداد افراد مجاهد و مبارز مانند امام راحل(ره) با اینکه در منابر و جلسات علیه رژیم طاغوت، استکبار و صهیونیست‌ها صحبت می‌کردند ولی به حرکت جمعی منجر نشده بود.

وی افزود: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اولین بار بود که مردم حرکات گروهی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تابع محض امام امت هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مردم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نفرت خود از طاغوت را نشان دادند، توضیح داد: در این روز خیل عظیمی از هموطنان مبارز به شهادت رسیدند ولی در این روز ذات اصلی رژیم منحوس طاغوت به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در زمان رحلت امام راحل(ره) در سال ۱۳۶۸،معاون استاندار ارومیه بودم و با شنیدن این خبر گویی پتکی بر سرم فرود آمد، افزود: غم از دست دادن ایشان بیش از پدر واقعی برای ملت ایران سنگین بود زیرا برای امثال من که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و از ظلم رژیم طاغوتی نجات یافته بودیم، معنای استقلال و آزادی به برکت نام و وجود امام راحل با مهتی بافته بود.

خدابخش ادامه داد: آن زمان و پس از شنیدن خبر ارتحال امام به صورت زمینی به تهران رفتم تا در مراسم تشییع امام بزرگوار شرکت کنم که در آن روز انبوهی از مردم در آن مراسم شرکت کرده بودند و با توجه به گرمی هوا، مردم تهران نیز میزبانی خوبی داشتند به طوریکه به صورت خودجوش از مهمانان حاضر در مراسم تشییع میزبانی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان بی‌نظیرترین استقبال از امام را بعد از ۱۲ بهمن سال ۵۷، مراسم تشییع ایشان در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ عنوان کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: اخلاص و اعتقاد فوق‌العاده برای نجات بشر و دشمن‌شناسی امام راحل بود که از ایشان انسانی عارف، فیلسوف و مجاهد ساخته بود.

وی افزود: معمولاً افرادی که با عرفان درگیر هستند، گوشه‌نشینی پیشه می‌کنند ولی امام خمینی(ره) اینگونه نبودند و عمر خویش را صرف مبارزه با ظلم و استکبار جهانی کردند و همواره در صحنه‌های مختلف با درایت و اقتدار حضور داشتند.