۱۰ دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پشتیبانی از تولید
۱۰ دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پشتیبانی از تولید

خبرگزاری میزان – مهدی بهادر رئیس دفتر ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پی برگزاری نشست هم اندیشی دکتر خداییان با اصحاب تولید که ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار شد، مصوبات آن را مورد اشاره قرار داد. وی با بیان اینکه در پی تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت دستگاه قضا از تولید، […]

خبرگزاری میزان – مهدی بهادر رئیس دفتر ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پی برگزاری نشست هم اندیشی دکتر خداییان با اصحاب تولید که ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار شد، مصوبات آن را مورد اشاره قرار داد.

وی با بیان اینکه در پی تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت دستگاه قضا از تولید، ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با اتاق‌های بازرگانی، تعاون، ایران و جمعی از تولیدکنندگان دستوراتی را صادر کرد، به مسئولیت‌های مدیرکل ثبت شرکت‌ها در این رابطه اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شد مدیرکل ثبت شرکت‌ها در جهت پشتیبانی از تولید، سهولت و تسریع در ثبت شرکتها، در اسرع وقت (نیمه اول سال) نسبت به ایجاد «پنجره واحد» و برخط کردن «اخذ سوء پیشینه» در سراسر کشور اقدام نماید.

رئیس دفتر ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: مدیرکل ثبت شرکت‌ها همچنین مکلف شد با همراهی و همیاری فعالان بخش اقتصادی (خصوصی)، در اسرع وقت و با رعایت دقت لازم نسبت به بررسی موانع استفاده از حروف و ارقام در تعیین نام «ثبت شرکت تجاری و واحد تولیدی» و همچنین «تبدیل شرکتها» اقدام کند.

بهادر با بیان اینکه رئیس مرکز مالکیت معنوی باید در اسرع وقت و در راستای پروژه اتصال ایران به سامانه (Madrid e filing)، نسبت به اطلاع رسانی و آموزش کارآفرینان و متقاضیان ثبت بین المللی علائم تجاری اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: رئیس مرکز مالکیت معنوی علاوه بر این مکلف شد که در جهت سرعت دهی به مالکیت معنوی، نسبت به افتتاح و تشکیل پنجره واحد (پارک‌های فناوری) در سایر مراکز در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نماید.

این مقام اجرایی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ماموریت‌های معاونت املاک و کاداستر را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه صدور سند مالکیت، موجب ارزش افزوده برای املاک واحد‌های تولیدی می‌شود، مقرر شد در جهت سرعت دهی به رفع مشکلات، معاونت املاک و کاداستر کارگروهی در جهت تثبیت مالکیت واحد‌های تولیدی، شهرک‌های صنعتی و سایر مراکز تشکیل دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» نامگذاری شده است خود را مکلف به پشتیباتی همه جانبه از تولید می‌داند، به دستورات دکتر خداییان در زمینه جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: به معاونت امور اسناد و مدیران کل استان‌ها تاکید شده که به طور مستمر به نحوی عمل کنند که اقدام بانک‌ها در صدور اجرائیه علیه شرکت‌های تولیدی به هیچ عنوان منجر به تعطیلی کارخانجات و فروش ماشین آلات واحد‌های تولیدی نشود.

بهادر خاطرنشان کرد: همچنین معاونت امور اسناد و مدیران کل استان‌ها باید در صدور اجرائیه، به طور مستمر، رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص سود‌های بانکی را لحاظ نموده و در نظر داشته باشند که مبلغ سود بانکی نباید بیش از مبلغ مصوب بانک مرکزی باشد.

رئیس دفتر ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: معاونت امور اسناد و مدیران کل استان‌ها باید نسبت به اعمال بند (پ) ماده (۱۱۷) قانون برنامه ششم، همانند اسناد ذمه‌ای، نیم عشر اجرایی در اسناد رهنی نیز فقط نسبت به اموال توقیف شده وصول شود.

وی ادامه داد: مقرر گردید معاونت امور اسناد، معاونت امور املاک و کاداستر و معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی هر چه سریعتر در جهت پیگیری و اجرایی شدن طرح‌های مطروحه و پیشنهادات بخش تولید، نسبت به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت اسناد، نمایندگان معاونت املاک، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون ایران و سایر کسانی که حضورشان تشخیص داده می‌شود، با دبیرخانه‌ای در ثبت اسناد و املاک اقدام کند.

این مقام اجرایی گفت: مقرر گردید مرکز مالکیت معنوی در امر آموزش عمومی حمایت از مالکیت معنوی اشخاص از ظرفیت اتاق بازرگانی ایران استفاده نماید.

انتهای پیام/