گفت‌وگوی استاندار آذربایجان ‌شرقی و وزیر راه با رئیس جمهوری آذربایجان/ توافق برای سرمایه‌گذاری متقابل و مشارکت در بازسازی قره‌باغ
گفت‌وگوی استاندار آذربایجان ‌شرقی و وزیر راه با رئیس جمهوری آذربایجان/ توافق برای سرمایه‌گذاری متقابل و مشارکت در بازسازی قره‌باغ

هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان صبح امروز در دومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان، به‌صورت ارتباط تصویری با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور آذربایجان در این گفت‌وگو، با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در عشق‌آباد، گفت: دیدار با آقای رئیسی، نقطه عطفی در روابط دو […]

هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان صبح امروز در دومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان، به‌صورت ارتباط تصویری با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور آذربایجان در این گفت‌وگو، با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در عشق‌آباد، گفت: دیدار با آقای رئیسی، نقطه عطفی در روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه مناسبات دو کشور مشهود است.

 

الهام علی‌اف با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک و منطقه‌ای، با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور، گفت: شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و طرح‌های ترانزیتی و تولید انرژی می‌توانند در توسعه و بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ، حضوری فعال داشته باشند.

 

وی همچنین از هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان خواست سلام گرم وی را به دکتر رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان هم هست، با اشاره به سیاست راهبردی کشورمان در توجه به همسایگان، گفت: فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر آغاز شده و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.

 

رستم قاسمی افزود: ایران تجارب خوبی در مشارکت برای بازسازی کشورهای مختلف منطقه دارد و این همکاری‌ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقل بین دو کشور، گفت: ایجاد کریدورهای ترانزیتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند گشایش‌های اقتصادی را در منطقه را فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، معاونان وزارت راه و شهرسازی، استاندار اردبیل و سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار حضور داشتند.