گامی بلند برای تکمیل زنجیره تولید در صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی/ سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یوروی در فولاد بناب
گامی بلند برای تکمیل زنجیره تولید در صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی/ سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یوروی در فولاد بناب
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه واحدهای فولاد استان گفت: طرح توسعه فولاد بناب با سرمایه گذاری به ارزش 600 میلیون یورو گام بلندی برای توسعه صنعت فولاد استان است که در صورت بهره برداری از این طرح، تحول بزرگی در تکمیل زنجیره تولید ایجاد خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امشب در حاشیه بازدید از طرح توسعه فولاد بناب اظهار کرد: این طرح با تولید اکسیژن پلنت و فرو سیلیس در دو فاز با ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال با هدف تامین زیرساخت های آب، برق و گاز اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از طرح ذوب یک میلیون تنی این مجموعه صنعتی گفت: با بهره برداری از فاز نهایی این مجموعه برای حدود هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به این که فولاد یک صنعت آب بر است بنا بر این این مجموعه به منظور صرفه جویی در مصرف آب از تکنولوژی های جدید استفاده می کند.

پرنیان افزود: استفاده از خطوط ریلی به جای حمل و نقل جاده ای یکی دیگر از مزایای این طرح صنعتی است که موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه کارخانه های فولاد گفت: زنجیره فولاد این مجموعه تقربیا تکمیل شده و در حال حاضر ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که اجرای تمام فازها به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: فاز تولید اکسیژن در شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد و فاز نهایی طرح ذوب کارخانه نیز پس از سه سال تکمیل خواهد شد.

وی همچنین افزود: مجری طرح توسعه فولاد بناب، شرکت گسترش فولاد شهریار و پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا است.

انتهای پیام/