کیفیت و سرعت ارائه خدمات از مهمترین اهداف دادگستری خوزستان است
کیفیت و سرعت ارائه خدمات از مهمترین اهداف دادگستری خوزستان است

خبرگزاری میزان-  رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست با رئیس، دادستان، قضات دادگاه و دادسرای حوزه قضایی گتوند گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی، کیفیت، سرعت ارائه خدمات و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دستگاه قضایی استان خوزستان […]

خبرگزاری میزان-  رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست با رئیس، دادستان، قضات دادگاه و دادسرای حوزه قضایی گتوند گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی، کیفیت، سرعت ارائه خدمات و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دستگاه قضایی استان خوزستان قرار دارد.

وی افزود: کیفیت و سرعت ارائه خدمات، در دادگستری‌ها از مـهــم‌تــریـن شـاخص‌های رضایت‌مندی ارباب‌رجوع است. سرعت در ارائه خدمات، اطاله حضور ارباب‌رجوع را به حداقل می‌رساند و تحقق این شاخص، بستگی به مهارت قضات و کارکنان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی در بخش قضایی و اداری، ولی خوشبختانه همکاران قضایی و اداری عملکرد مطلوبی داشتند و باید برای کاهش میزان وارده پرونده‌ها نیز تدبیری اتخاذ و اقدامات ضروری صورت بگیرد تا این حجم عظیم پرونده‌ها توان همکاران ما را در بخش‌های مختلف مستهلک نسازد.

وی افزود: در بخش حقوق عامه، حقوق شهروندی و احکام قضایی باید خدمات قابل توجهی به مردم ارائه شود و رسیدگی به پرونده‌ها و حل مسائل و مشکلات مردم نیازمند یک کار جهادی است که قطعاً با وجود نیرو‌های توانمند و کار جهادی روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بر توسعه استفاده از دادرسی الکترونیکی جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری‌ها و زندان‌های استان ضروری دانست و گفت: الکترونیکی شدن دادرسی‌ها علاوه بر کاهش حجم مبادلات کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها، وقت و انرژی، از کوتاه شدن زمان دادرسی جلوگیری می‌کند و احقاق حقوق مردم را در زمان کوتاه تری ممکن می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه بر مبارزه قاطع دستگاه قضایی استان با اقدام کنندگان به تیراندازی در مراسمات تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد حوادث تلخ و ناگواری به خاطر تیراندازی در مراسمات هستیم و افرادی که سلاح غیرمجاز نگهداری و در مراسم شادی و عزا اقدام به تیراندازی می‌کنند، موجب ایجاد بی‌نظمی و وحشت در بین مردم و سلب آسایش شهروندان می‌شوند و ضروری است تا برخورد قاطعی با این افراد صورت گیرد و دستگاه قضایی نیز برای تأمین امنیت شهروندان مبارزه جدی با این افراد خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه‌ها، غیاثوند معاون برنامه ریزی و راهبردی و حجاریان معاون قضایی و نظارت بر دادسر‌ها و اجرای احکام دادگستری خوزستان ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات قضات حوزه قضایی گتوند در روند رسیدگی به پرونده‌ها، به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت، ضعف و راهکار‌های لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های شهرستان شوشتر پرداختند.

در این نشست نیز محمودی رئیس دادگستری، نوری دادستان عمومی و انقلاب گتوند بخش‌هایی از مشکلات، کمبود‌های و گزارش عملکرد شعب دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و شورای حل اختلاف را به سمع و نظر رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین ایشان رساندند و در ادامه قضات دادگاه و دادسرا این شهرستان به ارائه انتقادات، دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون اجرای صحیح اهداف و سیاست‌های دستگاه قضایی پرداختند و خواستار رفع مشکلات و کمبود‌های شعب با راهکار‌های مناسب شده اند.

انتهای پیام/