کمک بلاعوض برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان
کمک بلاعوض برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان
معاون امور بانوان رئیس جمهور گفت: بر اساس تصمیم هیأت وزیران، مبلغ یک‌هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش قلم پرس، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده تیرشاب سراب اظهار کرد: طبق آمار اعلامی در این روستا از ۲۴ خانه موجود ۱۸ خانه تخریب شده و آسیب‌هایی به دام و طیور وارد شده است.

وی افزود: دولت و مسوولان محلی از همان لحظات ابتدایی زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و اموری مثل آواربرداری و تامین چادر به سرعت در حال انجام است و تدابیر لازم برای تامین نیازهای اولیه مردم آسیب دیده صورت گرفته است.

ابتکار، در عین حال خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین مسئله مقاوم‌سازی مناطق مسکونی به‌ویژه در روستاهاست که از استحکام لازم برخوردار نیستند، فصل سرما در پیش است و باید هر چه سریع‌تر برای اسکان مردم چاره‌سازی شود.

وی، حضور به موقع مسوولان محلی و دهیاران را در کاهش آلام مردم زلزله‌زده بسیار مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: روستاهای  آسیب‌دیده آذربایجان وضعیت کشاورزی و محصولات بسیار خوبی دارند و هر چه  سریعتر باید رسیدگی شوند تا به حیات اقتصادی خود باز گردند.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد نقش معاونت امور بانوان ریاست جمهوری در کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان توضیح داد: بیشترین تلاش ما کمک‌های فرهنگی، آموزشی و روانی برای بازگشت خانواده به‌ویژه زنان و کودکان به شرایط  عادی  است.

معاون امور بانوان رئیس جمهور اضافه کرد: ما در کرمانشاه طرح ارتقاء تاب‌آوری را در ارتباط با زلزله‌زدگان اجرا کردیم  و تلاش داریم این طرح و طرح‌های مشابه را در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب آذربایجان هم اجرا کنیم.

ابتکار یادآور شد: بر اساس تصمیم هیأت وزیران، مبلغ یک‌هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار شامل کمک بلاعوض برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی برای ۳ هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک هزینه اسکان موقت ۳ هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال و کمک بلاعوض جهت احداث ۲ هزار واحد جایگاه دامی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال اختصاص یافت.