کمبودهای موجود مانع تکمیل حلقه رشد و توسعه ارس شده است
کمبودهای موجود مانع تکمیل حلقه رشد و توسعه ارس شده است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در چهار حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و تجارت در ارس اقداماتی انجام یافته که نیازمند متوازن‌سازی است، گفت: کمبودهای موجود در برخی حوزه‌ها مانع تکمیل حلقه رشد و توسعه ارس شده است.

به گزارش قلم پرس، مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با نماینده معزز ولی‌‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در چهار حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و تجارت در ارس اقداماتی انجام یافته که نیازمند متوازن‌سازی است، عنوان کرد: کمبودهای موجود در برخی حوزه‌ها مانع تکمیل حلقه رشد و توسعه ارس شده است.

او افزود: ظرفیت بسیار خوبی در ارس برای انجام کارهای خوب وجود دارد. برای تکمیل حلقه توسعه ارس و رشد صادرات، هماهنگی با سایر نهادها برای ما حائز اهمیت است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه ذات مناطق آزاد، سهولت و رونق تولید و اشتغال است، یادآور شد: رئیس‌جمهوری در سفر به استان و ارس دستورات ویژه‌ای صادر کردند و این سفر دستاوردهای خوبی برای مناطق آزاد کشور و به‌خصوص ارس به همراه داشت و قطعا با پیگیری دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور این دستورات هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در سفر رئیس جمهور به ارس مطرح شد مشکلات مربوط به اخذ مالیات از حقوق شاغلین در بخش خصوصی مناطق آزاد بود که آقای رئیسی دستور لغو آن را صادر کرد. اکنون دیوان ورود کرده است و امیدواریم به زودی این موضوع به ماده قانونی خود بازگردد و موجبات تحول در صنعت منطقه و استان را فراهم کند.

کیانی در پایان تاکید کرد: اماکن مذهبی ارس یکی از مهمترین محورها و جاذبه‌های گردشگری استان است که استفاده از این ظرفیت‌ها همکاری بیشتر میراث فرهنگی و صنایع دستی و سازمان اوقاف را می‌طلبد.