کشف ۱۱ میلیون مواد محترقه در سال ۹۸ / ترقه مجاز و غیرمجاز نداریم؛ همه آنها آسیب‌زا هستند
کشف ۱۱ میلیون مواد محترقه در سال ۹۸ / ترقه مجاز و غیرمجاز نداریم؛ همه آنها آسیب‌زا هستند
جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۱ میلیون مواد محترقه کشف شده است، گفت: ترقه مجاز و غیرمجاز نداریم زیرا همه آنها آسیب‌زا و آزاردهنده هستند.

سردار علی محمدی جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: رویکرد پلیس همیشه اجتماعی است و به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست بلکه همیشه دنبال شادی قانونمند و عاقلانه هستیم از این‌رو در چهارشنبه سوری، پلیس بر حسب وظیفه ذاتی خود، برای تامین آرامش و امنیت اقدام خواهد کرد.

وی افزود: پلیس همیشه شادی‌های معقولانه را حمایت کرده و قطعاً افرادی که آسایش مردم را بر هم زند،  با شدت برخورد خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه ترقه مجاز و غیرمجاز وجود ندارد زیرا چیزی که آتش‌زا و اذیت‌کننده است، دیگر مجاز و غیرمجاز ندارد، افزود: پلیس استان با برگزاری جلسات، راه‌اندازی کمپین نه به مواد محترقه تلاش می‌کند تا مردم را به شادی معقول هدایت کند.

وی تاکید کرد: البته با توجه بر اینکه کشور با ویروس کرونا درگیر است، پس باید از تجمعات جلوگیری شود و شادی‌ها نیز محله محور شوند.

سردار محمدی متذکر شد: اگر عده‌ای فرصت‌طلب بخواهد تا آرامش مردم را بر هم زند، قطعاً با برخورد پلیس روبرو خواهد بود.

وی با اشاره بر اینکه امسال ۱۱ میلیون مواد محترقه کشف شده است، گفت: بارها تاکید بر این داشته و خواهیم داشت تا از تجمعات خودداری کرده و چهارشنبه سوری را برنامه‌های داخل خانواده سپری کنید و از استفاده از مواد خطرناک و آتش‌زا جلوگیری کنید زیرا علاوه بر خطر جانی این مواد با خطر انتقال ویروس کرونا هم روبرو هستیم.