کشاورزان منتظر کاهش قیمت تراکتور در بازار آزاد باشند
کشاورزان منتظر کاهش قیمت تراکتور در بازار آزاد باشند

[ad_1] مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه با عرضه تراکتور تسهیلاتی کاهش قیمت تراکتور در بازار آزد شتاب می گیرید، گفت: کشاورزان منتظر کاهش قیمت تراکتور در بازار آزاد باشند. ناصر قربانیان مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: در […]

[ad_1]


مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه با عرضه تراکتور تسهیلاتی کاهش قیمت تراکتور در بازار آزد شتاب می گیرید، گفت: کشاورزان منتظر کاهش قیمت تراکتور در بازار آزاد باشند.

ناصر قربانیان مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته با عرضه مستقیم ۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور به کشاورزان کاهش قابل توجه قیمت در بازار آزاد برای این محصول استراتژیک در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است.

وی با استناد به آمار و ارقام فروش و قیمت بازار در تشریح این اقدام به عنوان نمونه به قیمت چند مورد از محصولات تولیدی و عرضه شده در تراکتورسازی در بازار آزاد اشاره و افزود: براساس بررسی های صورت گرفته در فروردین امسال قیمت تراکتور ITM۳۹۹ در بازار آزاد ۷۵۰ میلیون تومان به ثبت رسیده که با پاسخگویی به درخواست کشاورزان متقاضی این محصول تا پایان مهر ماه قیمت بازار آزاد این نوع تراکتور به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده و نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

 

وی در مورد محصول ITM۸۰۰ به عنوان یکی دیگر از مصادیق و محصولات پرفروش و مورد استقبال کشاورزان نیز اظهار داشت: در روزهای آغازین امسال قیمت این محصول در بازر آزاد ۵۵۰ میلیون تومان بود که با فروش مستقیم ITM۸۰۰ به کشاورزان در هفت ماهه گذشته، شاهد کاهش این قیمت به کمتر از ۴۹۰ میلیون و در واقع نزول ۶۰ میلیونی قیمت این محصول در بازار آزاد بودیم. 

 

قربانیان اضافه کرد: تراکتور ITM۴۷۵ به عنوان سومین محصول پرتقاضا باتوجه به درخواست‌های کشاورزان نیز شاهد تغییر رفتار بازار در قبال قیمتش با عرضه مستقیم در مدت یاد شده به کشاورزان بود بطوری که قیمت ۴۵۰ میلیونی این محصول در فروردین به ۳۹۰ میلیون در پایان مهر ماه رسید. 

 

مدیر فروش تراکتورسازی از محصول ITM۴۷۰ به عنوان یکی دیگر از محصولات تولیدی در این گروه صنعتی یاد کرد و گفت: تا پایان مهر ماه با عرضه مستقیم این نوع تراکتور به کشاورزان متقاضی، تغییر رویکرد قیمتی بازار آزاد از رقم ۳۰۰ میلیون به ۲۶۰ میلیون اتفاق افتاده که حکایت از کاهش ۴۰ میلیونی قیمت این محصول نیز در بازار آزاد دارد.

 

روند عرضه مستقیم تراکتور به کشاورزان ادامه دارد

وی بعداز ارائه این آمار و ارقام به عنوان ادله تاکید کرد: تراکتورسازی امسال با رویکرد افزایش تولید و استفاده از تمام ظرفیتهای تولیدی خود، تمام عزم را جزم کرده تا پاسخگویی به نیاز کشاورزان در اقصی نقاط کشور را با کمترین قیمت ممکن سازد که خوشبختانه این استراتژی و رویکرد در همه جوانب منتج به نتایج پربار برای کشاورزان شد بطوری که حذف صفهای خرید تراکتور، کاهش قیمت بازار و کوتاه شدن دست سوداگران و واسطه‌های بازار این محصول را بدنبال داشته و تراکتوسازی قصد ادامه همین روند را با عرضه بیش از ۱۲ هزار تراکتور تا پایان سال را دارد.

قربانیان با یادآوری مجدد عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان از یک سال گذشته و کاهش توان خرید کشاورزان تاکید کرد: تراکتورسازی برای کاهش حداقل بار توقف ارائه تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان، عرضه پیش فروش مستقیم تراکتور به کشاورزان را با ۵۰ درصد قیمت در برنامه کاری خود قرار داد بطوری که از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه کل فروش تا پایان مهرماه، بیش از ۱۶ هزار دستگاه با این روش به کشاورزان متقاضی تراکتور عرضه شده که عمدتاً افزایش قیمت نیز برای این ۱۶ هزار دستگاه تراکتور پیش فروشی اعمال نشد تا تراکتورسازی به نوبه خود بتواند از کشاورز و کشاورزی سرزمین زرع خیزمان و مکانیزاسیون این بخش حمایت کند.

با عرضه تراکتور تسهیلاتی کاهش قیمت تراکتور در بازار آزد شتاب می‌گیرد

این فعال حوزه صنعت کشور در پایان ابراز امیدواری و پیش بینی کرد با نهایی شدن و پرداخت تسهیلات بخش مکانیزاسیون به کشاورزان، روند کاهش قیمت تراکتور در بازار شتاب گیرد که مطمئنا این امر نه تنها به نفع کشاورزان، بلکه تضمین کننده امنیت غذایی ۸۵ میلیون ایران و ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴


[ad_2]