کسب رتبه دوم دادگستری کل استان ایلام در دادرسی الکترونیکی
کسب رتبه دوم دادگستری کل استان ایلام در دادرسی الکترونیکی

خبرگزاری میزان – بنا بر اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادگستری کل استان ایلام در ارزیابی‌های سالانه این مرکز حائز رتبه دوم دادرسی الکترونیک در کشور شد. بنا بر این گزارش، با همت رئیس کل دادگستری استان ایلام، کلیه مدیران و کارکنان قضایی و اداری استان ایلام و به ویژه معاونت فناوری […]

خبرگزاری میزان – بنا بر اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادگستری کل استان ایلام در ارزیابی‌های سالانه این مرکز حائز رتبه دوم دادرسی الکترونیک در کشور شد.

بنا بر این گزارش، با همت رئیس کل دادگستری استان ایلام، کلیه مدیران و کارکنان قضایی و اداری استان ایلام و به ویژه معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و کارکنان تلاشگر فناوری اطلاعات واحد‌های قضایی و ستادی و همکاری بسیار خوب مسئولین و کارشناسان زندان ها، استان ایلام موفق به کسب رتبه دوم کشور در برگزاری جلسات غیرحضوری دادرسی الکترونیک شد.

در جلسات دادرسی الکترونیک، بدون نیاز به حضور زندانی در محل دادگاه و دادسرا، ارتباط مستقیم الکترونیک زندانی با قاضی پرونده برقرار شده و با مشاهده و دریافت صوت و تصویر طرفین، جلسات دادرسی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

در برگزاری جلسات غیرحضوری دادرسی، بسیاری از هزینه‌های جاری از جمله تامین نیروی انسانی برای جا به جایی زندانیان از زندان تا محل دادگاه و بسیاری از خطرات احتمالی با حفظ امنیت فیزیکی و الکترونیکی حذف شده است.

بهره مندی طرح از بستر‌های داخلی قوه قضاییه، صرفه جویی در هزینه‌های اعزام و مراقبت از زندانیان اعزامی، تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی و کاهش تجدید اوقات رسیدگی از مزایای دادرسی الکترونیک به شمار می‌رود.

انتهای پیام/