کتاب‌های «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی» رونمایی شدند/ ذوعلم: دولت سیزدهم روی این دو کتاب تأمل کند
کتاب‌های «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی» رونمایی شدند/ ذوعلم: دولت سیزدهم روی این دو کتاب تأمل کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب‌های رجل سیاسی (سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی) و «دولت جوان حزب‌اللهی» پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ خرداد) در موسسه انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای) برگزار شد (برای دریافت نسخه پی‌دی‌اف این دو کتاب کلیک کنید). در این نشست، محمدعلی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب‌های رجل سیاسی (سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی) و «دولت جوان حزب‌اللهی» پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ خرداد) در موسسه انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای) برگزار شد (برای دریافت نسخه پی‌دی‌اف این دو کتاب کلیک کنید).

در این نشست، محمدعلی قندهاری مدیر انتشارات انقلاب اسلامی گفت: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ۱۱ سال اخیر ۲۰۰ جلد کتاب را منتشر کرده است.

وی افزود: در کنار کتاب‌های تحلیلی و تاریخی، یکی از اقداماتی که انجام شده، تبیین اندیشه‌های رهبر انقلاب بوده که در همین راستا کتاب‌های مختلفی در تبیین بیانات رهبر انقلاب منتشر شده است.

 

 

قندهاری با بیان اینکه در برخی اتفاقات و مناسبت‌های مهم سیاسی و اجتماعی، انتشار کتاب‌های بیاناتی، جدی‌تر بوده است، یادآور شد: در ایام انتخابات کتاب‌هایی مثل انتخاب صالحان و «انتخابات؛ لیله‌القدر نظام اسلامی» منتشر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات، نسخه رایگان کتاب دولت جوان حزب‌اللهی از امروز در دسترس همه خواهد بود و با رجوع به سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌توان نسخه پی دی اف این کتاب را دریافت کرد.

قندهاری با بیان اینکه در فصل جدید فعالیت‌های موسسه انتشارات انقلاب اسلامی، مسیر جدیدی را در تولید محتوا آغاز خواهیم کرد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما بازآفرینی گرافیکی و هویت بصری این انتشارات است.

وی با بیان اینکه انتشارات انقلاب اسلامی تاکنون فاقد لوگو و نشان مستقل بود، گفت: نشان جدید این انتشارات که برگیرنده از سه «الف» است، توسط هنرمند فرهیخته کشورمان آقای مسعود نجابتی طراحی شده و امروز رونمایی می‌شود. 

 

گناهان مسئولان در کتاب رجل سیاسی ذکر شده است

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدی گردآوردنده کتاب رجل سیاسی گفت: دولت اسلامی در معنای عام نیازمند مردان سیاسی است.

وی با بیان اینکه کتاب رجل سیاسی برگرفته از بیانات رهبر انقلاب به‌عنوان یک حکیم اندیشمند اصلاح‌طلب واقعی است، گفت: این کتاب از یک فهرست بلندبالا و محتواهای کوتاه تشکیل شده است.

محمدی افزود: در هفت فصل این کتاب مواردی ذکر شده که یک سیاستمدار تراز یا باید واجد آن‌ها باشد یا برای رسیدن به آن‌ها حرکت کند.

وی با اشاره به فصول کتاب رجل سیاسی گفت: در این کتاب همچنین به گناهان مسئولین هم اشاره شده است؛ گناهانی از قبیل تخطی از قانون اساسی.

محمدی افزود: در کتاب رجل سیاسی، الگوهایی برای سیاستمدار تراز ذکر شده است که می‌توان به شخصیتهایی نظیر شهید باهنر، شهید رجایی، شهید بهشتی، شهید سلیمانی و عمار یاسر در صدر اسلام اشاره کرد.

 

کتاب «دولت جوان حزب‌اللهی» برنامه‌ای جامع برای هر دولت و حزب است

در ادامه، محمد اسحاقی معاون پژوهش و آموزش موسسه انقلاب اسلامی درباره کتاب دولت جوان حزب‌اللهی گفت: شکل گیری دولت جوان حزب‌اللهی در مسیر شکل‌گیری دولت اسلامی است.

 

 

وی افزود: دولت جوان حزب‌اللهی‌، مقدمه و پیشران دولت اسلامی است.

اسحاقی با بیان اینکه کتاب دولت جوان حزب‌اللهی، برنامه‌ای جامع برای هر دولت و حزب به‌شمار می‌رود که می‌خواهد کار و اقدام کند، گفت: جلد دوم این کتاب در دست انتشار است.

 

نیازمند مراکزی هستیم که میزان تحقق عدالت را در دستگاه‌ها ارزیابی کنند

در ادامه نشست، حجّت‌الاسلام علی ذوعلم، مسئول اندیشگاه بیانیه گام دوم با بیان اینکه سیاست لیبرالی، محتوای بسیار زیادی را در تبیین اندیشه خود تولید کرده است، گفت: متأسفانه ما کم تر برای اسلام سیاسی، منطق پشتیبان تولید کرده‌ایم و هنوز خیلی‌ها می‌گویند مگر جمهوریت و اسلامیت با هم قابل جمع است.

وی ادامه داد: دو کتاب رجل سیاسی و دولت جوان حزب‌اللهی هرکدام درصدد ترسیم نظام حکمرانی تراز انقلاب اسلامی هستند، گفت: یک کتاب از زاویه یک‌ کنشگر سیاسی، مثل فرماندار، رئیس دانشگاه و… به موضوع نگاه کرده است و یک کتاب از زاویه حکمرانی و حاکمیت به موضوع نگاه کرده است.

 

 

ذوعلم با بیان اینکه امروز ضروری است تا دو‌ اقدام اساسی درباره کتاب‌های دولت جوان حزب‌اللهی و رجل سیاسی انجام شود، گفت: نخستین اقدام این است که منطق پشتیبان این مبانی، تولید شود آن هم بر اساس آیات و روایات و سیره بزرگان ما. نکته دوم این است که نیاز به یک امتداد گفتمانی و کاربردی داریم.

وی ادام داد: دولت سیزدهم باید این دو‌کتاب را در جلسات غیرتشریفاتی خودش مورد تأمل قرار دهد و ببیند چطور می‌تواند آن‌ها را محقق کند.

ذوعلم اهمیت تحقق عدالت را در نظام اسلامی مورد اشاره قرار داد و گفت: نیاز داریم نیروهای متخصص عدالت تربیت شود و مراکزی ایجاد شوند تا وضعیت عدالت را در دستگاه‌های مختلف رصد کنند و سالانه گزارش دهد.

رونمایی از نشانه جدید انتشارات انقلاب اسلامی

در پایان این نشست، از نشانه جدید انتشارات انقلاب اسلامی رونمایی شد. این نشانه توسط مسعود نجابتی طراحی شده است.

 

انتهای پیام/