کتاب‌های آموزش شهروندی امسال در مدارس تدریس می‌شود/استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه درختکاری
کتاب‌های آموزش شهروندی امسال در مدارس تدریس می‌شود/استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه درختکاری
شهردار تبریز گفت: کمک به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم جزو برنامه های شهرداری است.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه هم اندیشی با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی،مدیران نواحی پنجگانه آموزش و پرورش استان و شهرداران مناطق دهگانه تبریز در خصوص سال تحصیلی جدید با بیان اینکه در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت: همه باید تلاش کنیم تا مشکلاتی که سال گذشته در آغاز سال تحصیلی در شهر بوجود آمد تکرار نشود.

شهردار تبریز ادامه داد: نیاز داریم برنامه ریزی دقیق برای موضوعاتی مانند سرویس مدارس، سرویس حمل و نقل عمومی و موضوعات دیگر انجام دهیم تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

او با بیان اینکه تمام حوزه های شهری متعلق به همه ماست و هیچ مرز بندی وجود ندارد،اظهار داشت: شهرداری تبریز معتقد است هرجایی که بتواند به دستگاه ها کمک کند از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. شهرداری تبریز در هر یک از مناطق دهگانه سطح شهر سالن های برگزاری همایشی دارد که مدارس برای اجرای برنامه ها فرهنگی و آموزشی خود می توانند از این سالن ها استفاده کنند.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه برخی از مدارس دولتی مخصوصا در مناطق محروم مشکلات بسیاری دارند گفت: از شهرداران مناطق درخواست می کنم به مشکلات این مدارس رسیدگی کنند.

او افزود: کمک کردن به مدارس گرچه جزو وظایف شهرداری نیست ولی وظیفه انسانی هر مسئولی است تا به این دانش آموزان کمک کند تا بتوانند در فضایی امن و شاد به تحصیل بپردازند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل توجه ویژه به تدریس آموزش های شهروندی در مدارس گفت: آموزش شهروندی از کلیه مباحث عمرانی و خدماتی اهمیت بیشتری دارد چرا که از دیدگاه ما اگر شهروندانی آموزش دیده داشته باشیم هزینه مدیریت شهر بسیار پایین می آید و دیگر نیازی به هزینه های مختلف عمرانی نیست.

ایرج شهین باهر ادامه داد: توجه به فرهنگ صحیح رانندگی، فرهنگ عبور و مرور صحیح و موضوعاتی از این دست می تواند هزینه های ما را کاهش دهد.

شهردار تبریز با بیان اینکه هر کاری که از مدارس آغاز شده نتیجه داده است تصریح کرد: با آموزش به کودکان می توانیم سریعا به خواسته هایمان برسیم.

او در ادامه با اشاره نزدیک بودن زمان کاشت پاییزه گفت: شهرداران مناطق از ظرفیت و فضای موجود در مدارس برای کاشت درخت و گلکاری استفاده کنند.

شهردار تبریز اقدام مشترک در حوزه پسماند را یکی دیگر از اقدامات مناسب برای آموزش شهروندی دانست و افزود: اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان را با نحوه نگهداری شهر آشنا کنیم قطعا دیگر شاهد زمین انداختن زباله توسط آنان روی زمین نخواهیم بود.

ایرج شهین باهر در پایان یادآور شد: اگر شهری به توسعه رسیده است این توسعه در نتیجه آموزش های شهروندی است.