کتابخانه سیار روستایی کانون ورزقان افتتاح شد
کتابخانه سیار روستایی کانون ورزقان افتتاح شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ششمین کتابخانه سیار کانون استان آذربایجان شرقی در ورزقان افتتاح شد و در آیین این افتتاح رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی و حسن یحیوی فرماندار این شهرستان حضور داشتند. به گزارش قلم […]

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ششمین کتابخانه سیار کانون استان آذربایجان شرقی در ورزقان افتتاح شد و در آیین این افتتاح رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی و حسن یحیوی فرماندار این شهرستان حضور داشتند.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با بیان اینکه کتابخانه سیار روستایی ورزقان به عنوان ششمین کتابخانه سیار کانون آذربایجان شرقی در مراسمی ویژه‌ آغاز به کار کرد، افزود: به همّت خیرین شهرستان ورزقان خودروی این کتابخانه خریداری و پس از واگذاری به کانون، توسط کانون استان تجهیز و آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان روستایی ورزقان است.
وی با اشاره به افتتاح کتابخانه سیار روستایی ورزقان افزود: توسعه کتابخانه‌ها موجب رشد بیش از پیش خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی می شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان تاکید کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در طول ایام الله دهه مبارک فجر توسط مراکز کانون آذربایجان شرفی برگزار و استقبال گسترده کودکان و نوجوانان و خانواده‌ و مسئولان شهرستان از این برنامه‌ها نشان از موفقیت آن است.
وی تاکید کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی مهمترین هدف از اجرای این برنامه هاست.
حسن یحیوی فرماندار ورزقان نیز در این مراسم کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه عنوان و تصریح کرد: شما کودکان و نوجوانان امیدهای آینده میهن اسلامی هستید و با کسب علم و آگاهی انسان‌های فرهیخته‌ای در آینده خواهید شد ومسئولیت اداره کشور بر دوش شما خواهد بود.
وی همچنین با ابراز خوشحالی از آغاز به کار کتابخانه روستایی این شهرستان از تلاش‌های مدیر کل کانون استان قدردانی کرد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت روز افزون توجه به کودکان و نوجوانان در همه عرصه‌ها تاکید کرد: باید زمینه افزایش توانمندی دانش‌آموزان در عرصه کسب علم و دانش بیش ار پیش فراهم‌شود، و در این صورت است که می‌توان به اهداف بلند خود دست یابیم.
رضا علیزاده دانایی و فرهنگ را لازمه پیشرفت جامع عنوان و از تلاش مدیر کل کانون استان و همچنین فرماندار شهرستان ورزقان در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.
گفتنی است، در این مراسم که جمعی از کودکان و نوجوانان ومسئولان ادارات شهرستان ورزقان حضور داشتند کتابخانه سیار روستایی ورزقان افتتاح شد.
همچنین اجرای سرود میثاق با ولایت، و قطعه ادبی به مناسبت ایام فاطمیه (س) و نیز پخش تیزری از فعالیت‌های کانون ورزقان از دیگر برنامه‌ای این مراسم بود.