کانادا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد
کانادا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد

دولت کانادا اعلام کرد که در پی اجرای توافق هسته‌ای ایران و تایید سازمان ملل متحد، بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را لغو می‌کند و به دنبال از سرگیری گفت‌وگو با ایران است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این بیانیه گفته شده است که کانادا در تحریم‌های یک‌جانبه و […]

دولت کانادا اعلام کرد که در پی اجرای توافق هسته‌ای ایران و تایید سازمان ملل متحد، بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را لغو می‌کند و به دنبال از سرگیری گفت‌وگو با ایران است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این بیانیه گفته شده است که کانادا در تحریم‌های یک‌جانبه و گسترده خود علیه ایران بازنگری کرده تا اجازه تجدید کنترل‌شده روابط اقتصادی با ایران را بدهد.

براساس گزارش بی.بی.سی، این بازنگری شامل برداشته شدن تحریم‌های فراگیر در حوزه‌های خدمات مالی، واردات و صادرات خواهد شد.

دولت کانادا گفته است که علاوه بر رفع تحریم‌های سازمان ملل در تحریم‌های یک‌جانبه خود تحت “قانون تدابیر ویژه اقتصادی” هم بازنگری می‌کند.

کانادا اواخر تابستان سال ۱۳۹۱ سفارت خود را در تهران تعطیل کرد و از دیپلمات‌های ایرانی هم خواست که خاک آن کشور را ترک کنند.

دولت کانادا روز جمعه ۵ فوریه (۱۶ بهمن) اعلام کرد امیدوار است با مقام‌های ایرانی درباره احتمال ازسر گرفتن روابط دیپلماتیک هم گفت‌وگو کند.

با وجود این دولت کانادا گفته است که همچنان درباره “بلندپروازی‌های هسته‌ای” ایران نگرانی‌های جدی دارد و به محدودیت‌های سختگیرانه خود برای صادرات کالاها، خدمات و فناوری‌هایی که از نظر امنیتی حساس خوانده شده، ادامه خواهد داد.