کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهری تبریز
کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهری تبریز
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری تبریز طی سال جاری خبر داد.

به گزارش قلم پرس، علیرضا اصغری در حاشیه بازدید از مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری تبریز به جنگلکاری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اقدام به توسعه فضای سبز اطراف این مرکز دفن به وسعت ۵۰ هکتار کرده است و در آینده نیز به وسعت فضای سبز این منطقه افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار اصله درخت در این مرکز کاشته شده است، ادامه داد: امسال نیز ۲ هزار اصله درخت در این منطقه کاشته می شود و در مجموع تعداد درخت های مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهرداری تبریز به بیش از ۲۰ هزار اصله می رسد.

اصغری ابراز داشت: هماهنگی های لازم برای سم پاشی، آبیاری و توسعه فضای سبز موجود در این منطقه انجام شده است.

وی به نقش توسعه فضای سبز در مرکز دفن مهندسی پسماندهای شهری تبریز اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار شهری، حفظ پاکیزگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به آبهای زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف درختکاری در این مرکز است چراکه درختان در آب و هوای زباله گاه تبریز تاثیرگذار است.