کارشناسان فنی باید پاسخگوی مشکلات فنی واحدهای آبزی پروری، دامداری و مرغداری‌ها باشند
کارشناسان فنی باید پاسخگوی مشکلات فنی واحدهای آبزی پروری، دامداری و مرغداری‌ها باشند

به گزارش قلم پرس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه کمیته استانی رسیدگی به تخلفات امور آبزی پروری به فلسفه تشکیل این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان متولی امورات بخش کشاورزی تلاش می کند تا با راهبری دقیق و قانونی، میزان تخلفات در حوزه های مختلف را کاهش […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه کمیته استانی رسیدگی به تخلفات امور آبزی پروری به فلسفه تشکیل این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان متولی امورات بخش کشاورزی تلاش می کند تا با راهبری دقیق و قانونی، میزان تخلفات در حوزه های مختلف را کاهش دهد و تشکیل این کمیته برای کاهش تخلفات در حوزه آبزی پروری استان است.

وی با بیان اینکه تمام تولیدات بخش کشاورزی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مصرف انسانی دارد، افزود: تولید و عرضه محصولات کشاورزی سالم که بخشی از تامین امنیت غذایی می باشد، برای مصرف در جامعه اهمیت بالایی دارد و باید کمیته های تخصصی با دقت بیشتری به تخلفات این حوزه رسیدگی کنند.

فتحی با تاکید بر شناسایی روزنه ها و شکاف های امکان انجام تخلف گفت: سازمان متولی با بررسیهای فنی و علمی شکاف ها و دریچه های امکان تخلف و از بین بردن این روزنه ها، نیازی نیست که با تولیدکنندگان و واسطه گران به صورت قهری برخورد گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خرید بچه ماهی از استان ها دیگر منع قانونی ندارد، افزود: این شرایط زمانی قابل قبول است که تامین بچه ماهی از استان های دیگر با صرفه اقتصادی و سلامت بیشتر انجام شود و بررسی صلاحیت فنی و مجوزها از طریق سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وی افزود: مجوز حمل نشان دهنده سلامت محصول برای بارگیری و انتقال بوده و مجوز تایید تخلیه یعنی محصول برای بارگذاری و تخلیه از ماشین حمل از لحاظ سلامت مشکلی ندارد و این مجوزها در حوزه آبزیان باید تعریف و به کار برده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی  هدف از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات در حوزه دامپزشکی و آبزیان را ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان و دستگاه ناظر دانست  و افزود: این تعامل در قالب هشدار و اخطار کتبی در جهت کاهش تخلفات تولیدکنندگان با کمترین هزینه ممکن است تا بدون ضربه زدن به تولید محصول و سلامت آن ، تخلفات رفع گردد.

فتحی به مسئولیت خطیر کارشناسان فنی در مرغداریها و دامداریها تاکید کرد و افزود: تولیدکننده یک واحد دامداری یا مرغداری با تکیه بر علم و مسئولیت کارشناسان فنی اقدامات لازم برای تولید محصول سالم را انجام می دهند و در زمان مشکلات فنی کارشناسان فنی باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱