کارآمدی کابینه آیت الله رئیسی برای مجلس مهم است/ مشکلات با اقدام جهادی حل می‌شود نه شعار
کارآمدی کابینه آیت الله رئیسی برای مجلس مهم است/ مشکلات با اقدام جهادی حل می‌شود نه شعار

سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: کابینه دولت سیزدهم باید چند سر و گردن از کابینه دولت فعلی بالاتر باشد، چرا که مشکلات در طی سالهای اخیر تلنبار شده و اعضای کابینه حسن روحانی […]

سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: کابینه دولت سیزدهم باید چند سر و گردن از کابینه دولت فعلی بالاتر باشد، چرا که مشکلات در طی سالهای اخیر تلنبار شده و اعضای کابینه حسن روحانی نتوانستند آنها را رفع کنند.

وی افزود: اگر کابینه دولت آیت‌الله رئیسی شبیه دولت فعلی باشد، مشکلات همچنان روی زمین باقی خواهد ماند، لذا لازم است که اعضای کابینه اشخاصی کاردان بوده و برای رفع مشکلات دغدغه داشته باشند که البته اگر مدیری مردمی نبوده و با مردم و مشکلات آنها آشنا نباشد، قطعاً برای رفع آنها هم راه‌حلی نخواهد داشت. 

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران دولت آیت‌الله رئیسی باید افرادی متخصص بوده و به شدت معتقد به نگاه به داخل و تولید داخل و اقتصاد مقاومتی باشند و این رویه که برخی وزرا معتقدند که معاونین وزارتخانه می‌توانند آنجا را بگردانند منسوخ شده و پذیرفتنی نیست.

وی گفت: اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی باید کارآمدی خود را نشان دهند و جامعه آن را درک کند، ضمن اینکه داشتن تخصص برای رفع مشکلات می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته نظام را بازگرداند. 

نظری خانقاه گفت: پاکدستی و گذشت مدیران دولت آیت‌الله رئیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که در اذهان مردم تعداد زیادی مدیران فاسد وجود دارد؛ متأسفانه در چند دهه اخیر مدیران تغییر پیدا نکرده و حداکثر یک‌هزار مدیر ارشد در کشور وجود دارد که فقط جابجا شده‌اند. نمی‌توانیم بپذیریم که یک مدیر در یک دولت در سازمان راهداری باشد و در دولت بعدی در سازمان شهرداری‌ها و در دولت بعدی به وزارت کشور آمده و سپس در دولت بعدی به سازمان فنی و حرفه‌ای رفته است. 

وی خاطرنشان کرد: اعتماد به جوانان در دولت آیت‌الله رئیسی باید کاملاً ملموس باشد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کاردانی و کارآمدی مدیران دولت آیت‌الله رئیسی بسیار مهم است و باید مدنظر ایشان در چینش کابینه باشد؛ گذشته، سابقه، پاکدستی و اعتقاد به کار جهادی از دیگر ویژگی‌های کابینه دولت سیزدهم است.

وی تأکید کرد: با گفتن کار جهادی مشکلات حل نمی‌شود و نبایستی فقط به شعار دادن آن اکتفا کنیم، بلکه بایستی مدیرانی بر مسند کار بیایند که کار جهادی را قبل از شعار انجام بدهند. 

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم قطعاً به کابینه کارآمد رأی خواهد داد؛ مشکلات کشور فقط با کارآمدی حل می‌شود نه با شعار دادن و مردم نمی‌پذیرند که در صف مرغ و گوشت ساعت‌ها روی پا بایستند و دولت شعار بدهد که هفته دیگر و ماه دیگر مشکلات حل می‌شود، ضمن اینکه وقتی بازارها دچار مشکل هستند و دامدار و مرغدار دغدغه نهاده دارند، با شعار دادن نمی‌توان سنگ‌ها را از جلوی پای کشور برداشت.

وی در پایان تأکید کرد: مردم فقط به کاردانی اعضای کابینه نگاه می‌‌کنند نه چیزهای دیگر؛ ترکیب کابینه‌ی آینده برخلاف گمانه زنی‌های رسانه ای باید ترکیبی امیدآفرین باشد. چهره‌های جوان، انقلابی، معتدل و باانگیزه بخش قابل توجهی از کابینه هستند.

انتهای پیام/