کاخ سفید: اسرائیل اکنون می‌تواند حملات علیه غزه را کاهش دهد
کاخ سفید: اسرائیل اکنون می‌تواند حملات علیه غزه را کاهش دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات دولت آمریکا مدعی شدند تلاش بی‌وقفه‌ای برای آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری پنجشنبه شب گفت، گزارش‌های دریافتی درخصوص پیشرفت به سمت آتش‌بس میان غزه و تل‌آویو «به وضوح دلگرم‌کننده» هستند. […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات دولت آمریکا مدعی شدند تلاش بی‌وقفه‌ای برای آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری پنجشنبه شب گفت، گزارش‌های دریافتی درخصوص پیشرفت به سمت آتش‌بس میان غزه و تل‌آویو «به وضوح دلگرم‌کننده» هستند.

در حالی که ظرف یازده روز گذشته آمریکا چهاربار تلاش شورای امنیت برای صدور قطعنامه آتش‌بس را با حق وتو بی ثمر گذاشته است، اکنون با قوت گرفتن احتمال به‌نتیجه رسیدن مذاکرات برای آتش‌بس و عدم عقب‌نشینی نیروهای مقاومت فلسطینی، مقامات آمریکایی به تکاپو افتاده‌اند تا خود را از حالت انزوا خارج کنند.

در همین راستا ساکی مدعی شد: «آمریکا این راهبرد را پیش گرفته که به‌صورت مستقیم و تنگاتنگ با اسرائیلی‌ها و شرکای میدانی خود در ارتباط باشد و هرکاری که لازم است برای خاتمه درگیری انجام دهد».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهایش گفت: «آمریکا بیش از هشتاد تماس با رهبران اسرائیل، دولت خودگردان فلسطین و کشورهای منطقه داشته است».

ساکی افزود دولت بایدن باور دارد که «اسرائیلی‌ها اکنون در موقعیتی هستند که می‌توانند عملیات خود را کاهش دهند و قطعاً این درخواستی است که به آن‌ها منتقل کرده‌ایم و انتظار داریم محقق شود».

از سوی دیگر «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل، پنجشنبه شب ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با محور آتش‌بس غزه مدعی شد: «ما ساکت نبوده‌ایم. در واقع فکر نمی‌کنم هیچ کشوری به اندازه ما با فوریت و مشتاقانه برای صلح تلاش کرده باشد».

گرینفیلد نیز با اشاره به تماس تلفنی اخیر بایدن با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد اکنون تل‌آویو می تواند از حجم حملات خود علیه غزه بکاهد.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در این‌باره گزارش داده است، بایدن در آن تماس تلفنی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته تداوم عملیات‌های این رژیم در فلسطین افزایش فشارهای بین‌المللی را به همراه خواهد داشت.

دولت بایدن در روزهای گذشته جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی را به عنوان «حق اسرائیل» برای دفاع از خودش دانسته و از آن حمایت کرده است. بایدن همچنین چند روز پیش گفته بود از نظر او حملات اسرائیل به غزه نامتناسب نیست.

شبکه خبری الجزیره پنجشنبه شب گزارش داد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی برای برقراری آتش‌بس در غزه را تقدیم کابینه امنیتی کند.

این شبکه علاوه بر این گزارش داده  بنیامین نتانیاهو رسماً مصر را از تصمیم خود برای اتمام عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه مطلع کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست کابینه امنیتی این رژیم برای بحث در خصوص آتش‌بس در غزه حضور یابد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرده که با افزایش فشارهای جامعه بین‌المللی برای توقف فوری خشونت‌ها در فلسطین اشغالی، احتمال می‌رود که فردا (جمعه) بین حماس و صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی آتش‌بس برقرار شود.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تاکنون بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت فلسطین تا روز چهارشنبه، دست‌کم ۲۲۷ فلسطینی از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/