کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره عملیات در غزه تشکیل جلسه داد
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره عملیات در غزه تشکیل جلسه داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی زبان «تایمز اسرائیل» به نقل از برخی رسانه‌های عبری زبان گزارش کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حال حاضر برای تصمیم‌گیری در خصوص گام‌های بعدی در عملیات تل‌آویو در غزه در حال حاضر تشکیل جلسه داده است. این روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که کابینه امنیتی رژیم […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی زبان «تایمز اسرائیل» به نقل از برخی رسانه‌های عبری زبان گزارش کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حال حاضر برای تصمیم‌گیری در خصوص گام‌های بعدی در عملیات تل‌آویو در غزه در حال حاضر تشکیل جلسه داده است.

این روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که متشکل از کمیته وزرایی است که از نظر حقوقی قدرت تصمیم‌گیری‌‌های مرتبط به جنگ را دارند، در حال حاضر برای بحث درباره گام‌های بعدی در عملیات غزه تشکیل جلسه داده‌اند.

این گزارش ادامه داد که برخی گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان حاکی از آن است که وزرای کابینه اسرائیل قصد دارند خواستار توقف فوری درگیری‌ها در فلسطین اشغالی شوند.

روزنامه «معاریو» نیز گزارش کرد، جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی برگزار شده است که پیش از این «نیر بارکت» عضو کنست از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواسته بود که به حملات به غزه ادامه دهد.

وی در یک پیام ویدئویی گفت: «ما نباید متوقف شویم. باید به عملیات خود ادامه دهیم و به حماس ضربه بزنیم. ما باید این سازمان تروریستی قاتل را ۳۰ سال به عقب بازگردانیم. بگذارید ارتش آن را هدف گیرد».

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز تجاوز به مسجدالاقصی و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مسکونی نوار غزه است.

انتهای پیام/ص