خدابخش می‌ماند یا می‌رود؟!
خدابخش می‌ماند یا می‌رود؟!
براساس اخباری که منتشر شده در بین استان‌ها، 11 استاندار بالای 60 سال سن دارند که یکی از این افراد استاندار آذربایجان‌شرقی با 63 سال سن است،

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، ابتدای مهرماه سال گذشته پس از کش‌ و قوس‌های فراوان بین نمایندگان و اصلاح‌طلبان، بالاخره نام مجید خدابخش به‌ عنوان متصدی کرسی استانداری آذربایجان‌شرقی خبرساز شد، به‌طوریکه عده‌ای حتی از جرگه اصلاح‌طلبان به خاطر بومی نبودن با حضور او در استان مخالفت کردند.

اما با همه مخالفت‌ها، مجید خدابخش تنها گزینه برای جلوس بر عمارت پر از دبدبه و کبکبه استانداری آذربایجان‌شرقی بود، البته ناگفته نماند که مجید خدابخش در دوره تصدی اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی‌زاده به‌عنوان معاون عمرانی استانداری و در زمان استانداری یحیی محمدزاده در سمت معاون سیاسی و امنیتی استانداری فعالیت داشته همچنین مدتی به‌عنوان سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی بوده است.

داخل پرانتز باید اضافه کرد که دوران معاونت سیاسی وی با روزهای پرآشوب دانشگاه مصادف بود و به گفته برخی، یکی از کارنامه‌های عملکردی خوب یا بد خدابخش در دوران خدمتش باشد.

خلاصه با همه این احوالات، مجید خدابخش به گفته اهالی رسانه و برخی مدیران در دوره‌ای که استان وضعیت مالی مناسبی نداشته، گام به عمارت استانداری گذاشت و از لحظه ورود همانند انسانی که پر از انرژی بوده و آرام و قراری ندارد، کمتر در کاخ استانداری دیده می‌شد.

به قول عامه مردم، همانند یکی از استانداران گذشته و به‌مراتب بیشتر از آن علاقه وافری به بازدید و حضور در مراسم‌ داشت، چراکه از ابتدای روز با توجه به خلق‌ و خوی مذهبی در اکثر مراسم‌ مذهبی شرکت می‌کرد و بیشتر زمانش را صرف بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی همچنین پروژه‌های استانی کرد.

با توجه به داشتن مدرک دکترای مدیریت دولتی و فعالیت‌های چندساله در حوزه بخش خصوصی، یکی از ویژگی‌های آقای خدابخش دقت و توجه ویژه به جزئیات طرح‌ها و پروژه‌ها همچنین کنکاش و پرسش در مورد ریز مسائل است و همانند بسیاری از مدیران به‌صورت کلی از کنار پروژه به امید حضور مشاوران نمی‌گذرد.

حال نزدیک به یک‌سال از حضور این استاندار ۶۳ ساله در استان  می‌گذرد و همچنان شب و روز در فعالیت بوده و به دنبال بازدید از پروژه‌ها و حضور در مراسم‌ مختلف است.

اما در ماه‌های اخیر، اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که جایگاه برخی از مدیران را به لرزه درآورد.

قانونی در مجلس به‌منظور ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی تصویب شد که تنها اجازه به‌کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل رؤسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس‌جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزراء، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای ( د ) و ( ه ) را که شامل استانداران و معاونان استانداران هم‌طراز سفرا و معاونان وزراء هستند را از قانون حذف کردند.

بر اساس اخباری که منتشر شد، در بین استان‌ها، ۱۱ استاندار بالای ۶۰ سال سن دارند که یکی از این افراد، استاندار آذربایجان‌شرقی با ۶۳ سال سن است اما آیا دوران ریاست وی بر استان به‌زودی تمام خواهد شد یا اینکه همچنان براساس تبصره‌ها و موادی قانونی دیگر خواهد ماند؟!

نگارنده: امید تبریزی