چه کسانی تذکر انتخاباتی گرفتند/ تمهدیدات لازم برای روستاهای محاصره در برف در روز رای گیری
چه کسانی تذکر انتخاباتی گرفتند/ تمهدیدات لازم برای روستاهای محاصره در برف در روز رای گیری
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: درمجموع 323 نفر تائید صلاحیت نهایی شده‌اند که از این تعدد 37 نفر داوطلبان بانوان هستند و برای هر کرسی پارلمانی 17 نفر رقابت خواهند کرد که از این تعداد برای هر کرسی 15 نفر آقا و 2 نفر خانم رقابت خواهند کرد.

 علیار راستگو ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ، با بیان اینکه به‌طورکلی ۷۹۶ داوطلب در استان آذربایجان‌شرقی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بودند، اظهار داشت: از مجموع تعداد نام‌نویسی کنندگان پیش از بررسی توسط هیئت‌های اجرایی ۱۰۰ نفر انصراف داده بودند و از مجموع تعداد باقی‌مانده ۶۴۵ نفر توسط هیئت اجرایی تائید صلاحیت شده است.

وی افزود: از مجموع تائید شدگان توسط هیئت نظارت، ۳۰۴ نفر توسط هیئت نظارت استان تائید صلاحیت شده و در مرحله تائید نهایی ۳۶۳ نفر توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پیش از رسیدگی نهایی به صلاحیت‌ها نیز ۱۱۵ نفر انصراف داده بودند که پس از تائید نهایی توسط شورای نگهبان در ۲۲ بهمن ۴۰ نفر انصراف داده‌اند و درمجموع ۱۵۵ نفر از حضور در رقابت‌ها انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: درمجموع ۳۲۳ نفر تائید صلاحیت نهایی شده‌اند که از این تعدد ۳۷ نفر داوطلبان بانوان هستند و برای هر کرسی پارلمانی ۱۷ نفر رقابت خواهند کرد که از ازن تعداد برای هر کرسی ۱۵ نفر آقا و ۲ نفر خانم رقابت خواهند کرد.

راستگو اضافه کرد: در مجموع ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند و از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رأی اولی هستند.

وی با بیان اینکه همه مقدمات به‌منظور برگزاری انتخابات در استان پیش‌بینی‌شده و هیچ‌گونه مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: در استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه پیش‌بینی‌شده است که از این تعداد یک شعبه اختصاص به اقلیت‌های مذهبی داشته و همچنین ۶۲ هزار نفر عوامل دست‌اندرکار در انتخابات حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در ۳ حوزه انتخابیه ملکان، بناب، بستان‌آباد بانوان حضور ندارد، به عبارتی در حوزه انتخابیه بناب هیچ داوطلب خانم ثبت‌نام نکرده بود و در حوزه‌های انتخابیه ملکان و بستان‌آباد نیز هرکدام یک زن نام‌نویسی کرده بود که تائید صلاحیت نشده‌اند.

وی در ادامه در خصوص بحث نظارت بر تخلفات انتخاباتی، گفت: تا به امروز ۲۰ سایت و پایگاه خبری و شبکه‌های فضای مجازی و همچنین خود نامزدها و طرفداران آن‌ها ۱۰۰ مورد تذکر دریافت کرده‌اند.

راستگو اضافه کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت مجلس در بحث‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مشارکت مردم مهم‌ترین بحث در انتخابات بوده و باید اهمیت این موضوع برای مردم تبیین شود.

وی با تأکید بر اهمیت و تأثیر حضور گسترده در کاهش فشارهای بین‌المللی علیه کشور و افزایش اتحاد و همبستگی داخلی، بیان کرد: تنها راه توسعه و پیشرفت استان حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد توانمند است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به مسدود بودن تعداد از راه‌های روستایی و پیش‌بینی بارش نزولات آسمانی طی روزهای اخیر، گفت: تمام اقدامات به‌منظور بازگشایی راه‌های روستایی تمام تمهیدات انجام‌شده و به‌منظور رساندن صندوق‌های اخذ رأی به دورترین نقاط استان تمهیداتی پیش‌بینی‌شده و در صورت نیاز از بالگردها نیز استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل استان ۳ نوع تعرفه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است، گفت: تعرفه ۶ نفره برای حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو،  تعرفه ۲ نفره برای حوزه انتخابیه میانه بوده و مابقی تعرفه‌های حوزه‌های انتخابیه تک نفره خواهد بود.

راستگو با بیان اینکه تمام اطلاعات در خصوص اعلام نتایج از طریق ستاد انتخابات و فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص اعلام نتایج نیز طبق همان شیوه ستاد انتخابات کشور عمل خواهد شد.

انتهای پیام/