چرا باید بوی ربا و رباخواری از بانک‌های ما به مشام برسد
چرا باید بوی ربا و رباخواری از بانک‌های ما به مشام برسد

دادستان کل کشور گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که می‌فرمایند نجات اقتصاد کشور مبتنی بر این است که اقتصادمان را مقاومتی کنیم؛ ۳۸ سال از انقلاب می گذرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ننگ ربا را از سیستم بانکی بزداییم؛ متاسفانه بازار ما هم کم و بیش درگیر رباست. به گزارش قلم پرس به […]

دادستان کل کشور گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که می‌فرمایند نجات اقتصاد کشور مبتنی بر این است که اقتصادمان را مقاومتی کنیم؛ ۳۸ سال از انقلاب می گذرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ننگ ربا را از سیستم بانکی بزداییم؛ متاسفانه بازار ما هم کم و بیش درگیر رباست.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری که در مراسم ختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه اظهار داشت: در بیان قرآن کریم کار انسان در ضلالت و گمراهی به جایی می‌رسد که دیگر بازگشتی برای او متصور نیست و این در برابر هدایت و شفای قرآن است که خداوند آن را برای بشریت ارسال کرده است.

وی افزود: قرآن در تعبیری خود را نور معرفی کرده است و نور مبین و روشنایی آشکار برای مردم است، ذات مقدس احدیت نیز نور معرفی می‌شود و پیامبر نیز با توجه به رسالتش، سراسر نور و روشنایی است کهه عالم ظلمانی را روشن و رنگ‌ها و چهره‌ها را متمایز می‌کند و راه را باز می‌کند، اگر به این عمق انسان‌ساز قرآن توجه شود و به جان آن به عنوان راهنما و کتاب زندگی عمل شود، زندگی قرآنی خواهد بود که پربرکت است.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان این که ما شاکریم که انقلاب بزرگ اسلامی موجب شد جامعه ما گرایش فراوانی به قرآن پیدا کند و این انقلاب به هویت اسلامی ما نیز به برکت معارف اسلامی هویت بخشیده است، افزود: باید نواقص و اشکالات آن برطرف شود،جامعه قرآنی در بازارش ربا و کم فروشی نیست و بانک‌هایش به دنبال نزول دادن نیست.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: عملکردهای ما هرگز نباید به عنوان یک ملت اسلامی شناخته شود آیا عملکرد بانک‌ها و بازار معرف یک جامعه اسلامی است، مگر می‌شود گناهی که در قرآن کریم به عنوان جنگ با خدا در نظر گرفته شده است، مورد توجه نباشد؟ چرا باید بوی ربا و عملیات رباخواری در بانک‌های ما به مشام برسد؟ همه عملیات بانکی ربا نیست و قوانین کاملاً اسلامی است اما در اجرا نباید طوری دیگر عمل شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چند سال است که می‌فرمایند ،نجات اقتصاد کشور مبتنی بر این است که اقتصادمان را مقاومتی کنیم؛ ۳۸  سال از انقلاب می‌گذرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ننگ ربا را از سیستم بانکی بزداییم؛ متاسفانه بازار ما هم کم و بیش درگیر رباست و ضروری است یک جامعه قرآنی بایدها و نبایدهای قرآن را در خود پیاده کند.

دادستان کل کشور گفت: دشمن با همه ابزارهایی که در دست دارد به جنگ با فرهنگ قرآنی آمده است. خانواده ها بدانند امروز دشمن در مبارزه با جمهوری اسلامی مثل نبرد صدام نیامده، امروز دشمن سنگرهای حمله‌اش در فضای مجازی است، فضایی که با همه بهره‌برداری‌های مفیدی که از آن می‌توان کرد، جهنم سوزان و دریای مواج غرق‌کننده‌ای است و کسانی را که سوار برکشتی نجات نیستند، غرق می‌کند.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، میزبانی موفق این دوره را مرهون تلاش تمام مسؤولان آذربایجان‌شرقی و همراهی با دادگستری آذربایجان‌شرقی خواند.