پیش‌بینی و پیشگیری به‌موقع، لازمه آمادگی برای مقابله با حوادث
پیش‌بینی و پیشگیری به‌موقع، لازمه آمادگی برای مقابله با حوادث

به گزارش قلم پرس، مسعود حسن نژاد صبح امروز در جریان برگزاری کارگاه کاربرد فناوری‌های نوین در مدیریت بحران اظهار کرد: کره خاکی همواره درگیر حوادث و سوانح طبیعی است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست اما برای مقابله با این حوادث باید بدانیم که چه‌کار خواهیم کرد. وی ادامه داد: انسان […]

به گزارش قلم پرس، مسعود حسن نژاد صبح امروز در جریان برگزاری کارگاه کاربرد فناوری‌های نوین در مدیریت بحران اظهار کرد: کره خاکی همواره درگیر حوادث و سوانح طبیعی است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست اما برای مقابله با این حوادث باید بدانیم که چه‌کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انسان باید با برنامه ریزی و کاوش، خود و محل زندگی خود را مقاوم کند تا از تبعات این حوادث مصون مانده و به زندگی خود ادامه دهد.

مدیر بحران شهرداری تبریز عنوان کرد: در طول تاریخ، بشر کارهایی را انجام داده تا خود را از حوادث حفظ کند. اکنون با پیشرفت تکنولوژی زندگی پیچیده تر شده و ثابت شده که توسعه شهرها هرچقدر بیشتر باشد، حوادث نیز پیچیده تر می شود.

وی افزود: متاسفانه همیشه از مدیریت ریسک که اصلی‌ترین گزینه و اولین شرط مدیریت بحران است، غفلت شده است. مدیریت ریسک همان پیشگیری، پیش‌بینی و آمادگی است که هرچقدر برای آن هزینه شود، سرمایه‌گذاری است.

حسن نژاد اظهار کرد: برنامه‌ریزی یک شرط اساسی است و باید برای کوچکترین حادثه پیش‌بینی های لازم را داشته باشیم. لازم است تا با پیش‌بینی و پیشگیری از هدررفت هزینه جلوگیری کنیم و به آمادگی مناسب برای مقابله با حوادث برسیم.