پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ ساده نیست/ جریان احمدی نژاد نمی تواند سومین قطب انتخابات شود
پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ ساده نیست/ جریان احمدی نژاد نمی تواند سومین قطب انتخابات شود

نایب رئیس مجلس معتقد است روحانی نتوانسته رضایت مردم و احزاب را به دست بیاورد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود پزشکیان ، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس معتقد است روحانی در حد قابل قبول نتوانسته رضایت مردم و احزاب را به دست بیاورد. وی تاکید […]

نایب رئیس مجلس معتقد است روحانی نتوانسته رضایت مردم و احزاب را به دست بیاورد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود پزشکیان ، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس معتقد است روحانی در حد قابل قبول نتوانسته رضایت مردم و احزاب را به دست بیاورد.

وی تاکید دارد که حسن روحانی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور راه سختی در پیش دارد. پزشکیان در نهایت دوران نایب رئیسی را با وزارت مقایسه کرد و اعتقاد دارد که تفکر بسته سمی مهلک برای کشور و مردم است.

جریان احمدی نژاد نمی تواند سومین قطب انتخابات شود

مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری مهمترین اتفاق سیاسی در سال ۹۶ است، با بیان اینکه تحلیل فضای سیاسی کشور در این شرایط کار سختی است، عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری حتما دو قطبی خواهد بود یعنی دو جریان اصلاحات و اصولگرایان کاندیدایی خواهند داشت اما اینکه کاندیدای جریان آقای احمدی نژاد بتواند به قطب سوم تبدیل شود جای تامل دارد.

کاندیدای احمدی نژاد مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه از جریان احمدی نژاد نیز فردی وارد عرصه انتخابات خواهد شد، ادامه داد: کاندیدای جریان احمدی نژاد از پشتوانه لازم برخوردار نیست که بتواند قطب سومی در کارزار انتخابات ایجاد کند، اگر شاهد اقبال احمدی نژاد در انتخابات بودیم به این دلیل است که از پشتوانه اصولگرایان برخوردار بود و این بار کاندیدای این جریان مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود.

 وی تاکید کرد: اصولگرایان بر کاندیدای جریان احمدی‌نژاد به انسجام نخواهند رسید بنابراین بعید می‌دانم این فرد بتواند قطب سومی در انتخابات ایجاد کند.

جریان احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری تنها رای‌ها را می شکند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطر بازگشت جریان احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری را جدی نمی‌داند، عنوان کرد: تصور نمی‌کنم که این جریان بار دیگر با موفقیت رو به رو شود، البته این احتمال وجود دارد که کاندیدای جریان احمدی‌نژاد بتواند رای‌ها را بشکند اما نمی‌تواند مانند احمدی‌نژاد پاستور را از آن خود کند، این جریان دیگر از اقبال مردمی و حمایت اصولگرایان برخوردار نیست.

پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۶ بستگی به نحوه حضور او در انتخابات و برخورد صادقانه با مردم، دارد

پزشکیان در این باره که شکسته شدن رای، پیروزی را برای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سخت می‌کند، گفت: پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۶ بستگی به نحوه حضور او در انتخابات و برخورد صادقانه با مردم، دارد، اگر تیم روحانی با مردم از روی صداقت گفت و گو کنند و عیب ها، مشکلات و موفقیت‌های دولت را شفاف به اطلاع جامعه برسانند، موفقیت از آن آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم قدرت تشخیص شعار از گفتار صادقانه را دارند و هر کجا که صداقت را احساس کردند، به آن اعتماد می کنند، بنابراین هر جریانی که بتواند با صداقت اعتماد مردم را جلب کند قطعا پیروز میدان خواهد شد.

روحانی عدم موفقیت هایش را شفاف به مردم بگوید

وزیر سابق در دولت اصلاحات توضیح داد: اگر تیم روحانی با صداقت توضیح دهد چرا در برخی عرصه ها به موفقیت دست پیدا نکردند و موانع را شفاف برای مردم تشریح کند، همین نکته منفی می تواند به سکوی پرتاب و موفقیت روحانی تبدیل شود. روحانی با صداقت می تواند تهدید انتخاب نشدن را به فرصتی مناسب تبدیل کند.

این نماینده مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی کشور نیز عنوان کرد: برخی تصور می کنند شرایط اقتصادی پاشنه آشیل دولت روحانی در انتخابات خواهد بود، اما اگر روحانی با صداقت سیر اقتصادی کشور را به مردم توضیح دهد، ورق به نفع دولت یازدهم تغییر خواهد کرد.

وی گفت: از سوی دیگر کشور همواره درگیر تنش ها و اختلاف های سیاسی، جناحی و قیبله ای است تا زمانی که این اختلافات از بین نرود هر دولتی روی کار بیاید در این شرایط زمین گیر خواهد شد. به عبارتی هر دولتی سکان اداره کشور را بر عهده بگیرد باید بتواند با اکثریت جامعه به تعامل برسد و سعی کند مشکلات را برای همه قابل لمس کند تا بتواند از پس حل آن ها برآید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد زمانی روحانی می تواند در انتخابات سال ۹۶ پیروز شود که واقعیت ها را به مردم بگوید و راه حل هایی برای آن ارائه دهد و گرنه مردم تصور می کنند به آنها وعده های غیر عملی داده می شود.

ارزیابی وضعیت روحانی در انتخابات سال ۹۶ با توجه به فوت  آیت الله هاشمی  رفسنجانی

پزشکیان وضعیت روحانی در انتخابات سال ۹۶ را با فوت  آیت الله هاشمی  رفسنجانی ارزیابی کرد و گفت: تا فردی املا ننویسد غلط نخواهد داشت و همه می دانند ابتدای شروع هر کاری اشتباه و خطا وجوددارد اما متاسفانه عده ای تلاش دارند مشکلاتی که ایجاد کننده که از دولت روحانی نیست و همین کار را برای دولت یازدهم سخت تر کرده است.

وی با بیان اینکه عیب ها و نقص هایی را گردن دولت می اندازند که مقصر و عامل اجرایی آن قوه مجریه نیست، اظهار داشت: طبیعتا مقصر جلوه دادن افرادی که در میدان عمل هستند بسیار ساده و راحت خواهد بود اما اگر دولت بتواند درست عمل کند و مسائل را با مردم در میان بگذارد به راحتی می تواند واقعیت‌ها را نشان دهد، این موفقیت بستگی به تعامل بین دولت و ملت دارد.

دولت روحانی هوای کسانی که برای روی کار آمدن او زحمت کشیدند و از دولت پشتیبانی کردند را نداشت

از آنجایی که پزشکیان زمانی وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات بود، شرایط و تعامل دولت روحانی با مردم را ارزیابی کرد و گفت: نمی خواهم بگویم دولت روحانی صداقت ندارد اما این دولت هوای مشتری را نداشت، از نظر علمی همیشه باید هوای مشتری را داشته باشیم چرا که رونق دکه، کارخانه و حزب از حضور مشتری می آید در غیر این صورت باید فاتحه همه فعالیت هایمان را بخوانیم.

وی با بیان اینکه باید رضایت مردم از سیستم کاری خود را همواره داشته باشیم ادامه داد: درباره آقای روحانی و تیم ایشان باید بگویم که آن طور که باید و شاید هوای مشتری را نداشتند این یکی از نکاتی است که اگر روحانی می خواهد سال آینده پیروز میدان انتخابات شود باید به آن توجه کند و در آن تجدید نظر داشته باشد.

این نماینده تاکید کرد: متاسفانه دولت روحانی هوای کسانی که برای روی کار آمدن او زحمت کشیدند و از دولت پشتیبانی کردند را  ندارد، در حالی که لازمه هر حرکت و جریانی همراهی و پیشتیبانی از یکدیگر است که دولت در این بخش ضعیف عمل کرده است.

مردم و احزاب از روحانی شاکی هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در توضیح مشتری های روحانی گفت:  مردم و حزب می توانند مشتری روحانی باشند که متاسفانه از او شاکی هستند آن کسی که به من رای داده مشتری من است و از من انتظار دارد بنابراین اگر بعد از رای دادن به او توجه نکنم و دنبال کار و زندگی ام بروم آنها مجدد از من حمایت نخواهند کرد.

این نماینده اصلاح طلب در مجلس عنوان کرد: با این حساب در حالی که باید هوای همه مردم را داشته باشد اما باید برای کسانی که بیش از دیگران وقت گذاشتند و از لحاظ مالی، جانی و رسالتی در انتخابات از من حمایت کردند خارج از روند عادی وقت بگذارم چرا که آنها خارج از روند عادی برای پیروزی من وقت گذاشتند.

پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ ساده نیست

پزشکیان شرایط حضور مجدد روحانی در انتخابات سال ۹۶ را وضعیتی که دیگر از حمایت آیت الله هاشمی برخوردار نیست و مشتری هایش از او راضی نیستند ارزیابی کرد و گفت: روحانی کار ساده ای پیش روی ندارد چرا که از یک سمت مشکلات متعددی را به پای این دولت نوشته‌اند و از سوی دیگر مشکلات داخلی در بین حامی‌هایش دارد که این نکات می تواند نقاط ضعفی برای او باشد.

وی توصیه کرد: با این حال اگر دولت بتواند نقاط قوت خود را با شفافیت مطرح  کند و نشان دهد کشتی در حال غرق شدن را به حالت ثبات رسانده و با قدرت در پیش است، می تواند مجدد اعتماد مردم را جلب کند اما باید شفاف بگوید که چه مشکلاتی را واقعا حل کرده است.

پزشکیان در این باره که روحانی با شعارهای اصلاح طلبی سال ۹۲ در انتخابات پیروز شد اما هیچ وقت عنوان کرد که اصلاح طلب است، آیا در این دوره مجدد از حمایت اصلاحات برخوردار خواهد شد، گفت: یکی از بحث‌هایی که در همه دنیا و همه دولت‌ها وجود دارد این است که هر دولتی بسته به رایی که از جریان‌ها، افراد و جامعه کسب می‌کنند سهمی از قدرت را به انها اختصاص می دهند اما در کشور ما سهم قدرت‌ها و تفکر در پیروزی افراد صفر یا ۱۰۰ است.

این نماینده توضیح داد: به طور مثال اگر جریانی در انتتخابات ۴۹ درصد رای آورده باشد به طور کامل از قدرت کنار گذشته می شود، همان طور که می دانید ساختار در کشور ما بر اساس هدف و برنامه علمی و حزبی پیش نمی رود و با تفکر صفر و صدی که داریم در بسیاری اوقات افراد توانمند جریان مقابل را کنار می گذاریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افراد پیروز انتخابات تصور می کنند تنها باید افرادی را در سیستم کاری بیاورند که به آنها رای داده اند و می شناسند اما این نگاه درست نیست باید براساس وزن حضور جریان ها در قدرت حضور داشته باشند این قدرت به معنای حضور در کابینه نیست بلکه باید صدای آنها شنیده شود، اجازه اظهار نظر داشته باشند باید حق انتخاب و حق عمل به نظرشان را داشته باشند.

صدای همه جریان ها در کشور شنیده نمی‌شود

 پزشکیان به اشکالات و مضرات این گونه رفتار دولت‌ها در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی دولت‌ها، جریان‌ها و صداهایی که وزنی در جامعه دارند را نادیده بگیرند قدرت آنها کوچک و کوچکتر خواهد شد در حالی که اگر همچنان آنها را با خود همراه کنند قدرتشان افزایش یافته و می توانند از قدرت و اعتماد آنها برای حضور مجدد بهره مند شوند.

این نماینده ادامه داد: تاکید می‌کنم منظور من از سهم خواهی و در نظر گرفتن افراد و جریان‌های دارای وزن در جامعه این نیست که چیزی از این مملکت را برای خود داشته باشند بلکه برای نگاه، برنامه و شنیده شدن صدای آنها سهمی در نظر گرفته شود.

پزشکیان تاکید کرد: باید صدای همه جریان ها شنیده شود لازم است بپذیریم که تنها یک صدا و یک جریان وجود ندارد بلکه بسته به جریان ها باید سهم  شنیده شدن صدایشان در نظر گرفته شود که اگر شنیده نشوند به صدای مخالف تبدیل خواهند شد.

انتخابات ۷ اسفند نتیجه عملکرد دولت نبود

وی با اشاره به انتخابات اسفند سال گذشته و ادعای دولت مبنی بر اینکه عملکرد او باعث شد مردم جریان نزدیک به او را انتخاب کنند، اظهار داشت: تصور نمی‌کنم انتخابات مجلس دهم تحت تاثیر عملکرد دولت باشد، مردم  برای پاسخ به جریان مخالف به لیست امید رای دادند آنها می‌خواستند به گروه مقابل نشان دهند که صدای مردم شنیده می شود و با وجود تمامیت خواهی و جریانی که در رسانه‌های به خصوص صدا و سیما و تریبون‌های دیگر رخ داد مردم را مصمم کرد لیست امید را انتخاب کنند.

تاکنون تشکیلاتی عمل نکرده‌ام

وی درپاسخ به این سووال که زمانی وزیر دولت اصلاحات بوده، در این شرایط عدم حضورش در جلسات اصلاحات باعث گله مندی از او نمی‌شود، گفت: من بر اساس روندی که به آن اعتقاد دارم پیش می‌روم بنابراین تاکنون تشکیلاتی عمل نکرده‌ام و گله هم نشده چرا که با زور نمی‌توان فردی را در حزبی آورد.

پزشکیان تاکید کرد: شکی در این نیست که من  اصول و چارچوب‌هایی را از اصلاحات می‌پذیرم، اعتقاد دارم که مملکت را بدون اصلاحات نمی‌توان درست کرد اگر برخی افراد به هر دلیلی با این کلمات دعوا دارند که مسئله خودشان است اما حتی در اجرایی شدن چشم انداز بیست ساله مدنظر مقام معظم رهبری که دهه اول آن گذشت و از دهه دوم آن زمانی باقی نمانده است هم بدون اصلاحات نمی تواند گامی برداشت.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با باین اینکه بدون اصلاحات دست یافتن به اهداف سند چشم انداز امکان پذیر نیست، ادامه داد: اگر با همان افکار و ساختارهای گذشته جلو برویم و هیچ تغییری در روند کشور ایجاد نکنیم به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید، بنابراین زمانی که صحن از چشم انداز می شود باید در همه ابعاد تغییر دهیم، مهارت رفتار، مدیریت نیاز به تغییر دارد که اگر تغییری ایجاد نشود چشم اندازی هم محقق نمی شود.

این نماینده در عین حال اعتقاد دارد که باید در چارچوب اصولی دست به اصلاحات زد چرا که بدون تغییر تحقق اهداف ممکن نخواهد بود.

 وی گفت: تعجب می‌کنم عده‌ای با اصلاحات مخالف هستند هر کسی با اصلاحات مخالفت می‌کند در واقع مخالف ولایت است چرا که در حقیقت ولایت است که می گوید در چشم انداز موفقت وجود دارد و موفقیت بدون تغییر و اصلاح ممکن نیست. لازم است تاکید کنم که اصلاح یعنی به عدالت رفتار کردن و در عین حال اصول دین ما تاکید به وحدت دارد با این حساب با وحدت باید دست به عمل و اصلاح زد.

نه با اصلاح طلبان مشکل دارم نه با اصولگرایان

پزشکیان تاکید کرد: بنده با خواهران و برادران اصلاح طلب مشکل ندارم حتی با اصولگرایان هم مشکلی ندارم اما با افرادی که با ذهنیت بسته با جامعه برخورد می کنند مشکل دارم چرا که هر جریانی برای رسیدن به هدف باید اصلاحاتی انجام دهد تا به پیشرفت دست پیدا کند.

حضور در جلسات فراکسیون امید

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات فراکسیون امید در قوه مقننه گفت: در جلسات این فراکسیون بحث های پراکنده ای درباره انتخابات شده است اما خروجی خاصی نداشته است. فراکسیون بیشتر تلاش دارد برای ایجاد تغییرات در جامعه نگاه و زبان مشترک در بین دیگر نمایندگان فراهم کند تا به واسطه آن اقداماتی صوت گیرد، همانطور که می دانید ایجاد  نگاه مشترک زمان بر است و نباید انتظار داشت در سال اول اتفاق خاصی رخ دهد.

وی ادامه داد: تلاش داریم ایده‌های خود را بر پایه‌های علمی استوار کنیم و بین نمایندگان به اشتراک بگذاریم البته کار ساده ای نخواهد بود، فراکسیون برای موضوعاتی چون مبارزه با رانت، رشوه، فساد و قاچاق ایده‌های دارد که در آینده نتیجه آن بروز خواهد کرد.

احمدی‌نژاد بارها گفته بود اصولگرا نیست

پزشکیان در ادامه به نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات اشاره کرد که عنوان شده بود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ با شعار اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات شده بود و گفت: این اولین باری نیست که جریان و اطرافیان احمدی نژاد چنین استدلالی دارند. به خاطر دارم در یکی از مناظره های تلویزیونی یکی از یاران احمدی نژاد با دوستان جبهه پایداری صحبت می‌کردند هرچه یار احمدی‌نژاد می‌گفت نظر رئیس جمهور با آنها متفاوت است و اصولگرا نیست، طرف مقابل تاکید می‌کرد ما از شما دفاع می‌کنیم بنابراین این اولین باری نیست که احمدی‌نژادی‌ها می‌گویند اصولگرا نیستند.

اجرای عدالت را می توان در کیفیت زندگی مردم دید

پزشکیان با بیان اینکه اجرای عدالت را می توان در کیفیت زندگی مردم دید، تاکید کر: کیفیت رابطه مستقیم با رضایت مردم دارد، نمی توان به مردم خدمت کرد و آنها ار حکومت ناراضی باشند و بگویم مردم بی خود می کنند، مسئول باید پاسخگوی انتظار مردم باشد و صدای همه آنها را بشنود.

وی عنوان کرد: کارآمد و هزینه سر بخش عمل کردن در همه حوزه‌ها رفتار اصلاح طلبانه است، در سیاست هم باید بر اساس عدالت و آزادی انسان‌ها عمل کرد اما این آزادی به معنهای تجاوز به حریم مردم یا زورگویی نیست بلکه مردم آزاد خواهند بود که سلیقه داشته باشند، فکر کنند و هر حزبی که می خواهند انتخاب کنند نه اینکه انتخاب افراد به سخره گرفته شود.

همه می خواهند رهبر گروهی شوند

این نماینده مجلس عدم وحدت در اردوگاه اصولگرایان را بررسی کرد و بیان داشت: ارزیابی این مسئله کار سختی است، این مشکل تنها مختص اصولگرایان نیست، نبود روند نظامند در جریان ها و احزاب وحدت را سخت می کند از سوی دیگر در احزاب سلسله مراتب رعایت نمی شود و همه تصور می کنند می توانند رئیس باشند و گروهی را رهبری کنند اما رهبری کردن کار هر کسی نیست.

وی اظهار داشت: کسی که راهی نرفته و از بحرانی ۵ نفر را بیرون نکشیده است چطور می تواند جامعه را نجات دهد، اعتقاد دارم کسی که تجربه ای در مدیریت ندارد اشتباهی هم نخواهد داشت بنابراین نباید دنبال افراد بی اشتباه رفت بلکه فردی که تجربه دارد و به واسطه این تجربه متوجه اشتباهات وایراداتش شده برای مدیریت و اداره کشور مناسب تر است و فقط باید به او کمک کرد اشتباهاتش را جبران کند.

روحانی می‌تواند در جرگه اصلاحات تعریف شود/ اصلاحات بین صفر و ۱۰۰ است

پزشکیان وضعیت اردوگاه اصلاح طلبان را در شرایطی که ظاهرا کاندیدای جز روحانی برای انتخابات ندارند، ارزیابی کرد و گفت: با تعریفی که از اصلاحات ارائه کردم روحانی هم می‌تواند در جرگه  اصلاح طلب باشد، اصلاحات بین صفر و ۱۰۰ است بنابراین گزینه ها بررسی می‌شود  و فردی که نمره بیشتری دارد معرفی می شود اما این به این معنا نیست که آیده آل دیگری وجود ندارد.

فعلا برنامه ای برای حضور در انتخابات سال ۹۶ ندارم

او سال ۹۲ برای ریاست جمهوری کاندیدا شد اما تاکید دارد چون آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد عرصه شد، از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داده است، پزشکیان درباره حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: فعلا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات سال ۹۶ ندارم باید روند را بررسی کرد، اعتقاد دارم که باید روند جریان ها و احزاب در مسیر وحدت و انسجام هر چه بیشتر جامعه باشد تا اینکه هر کسی سازها مختلف بنوازد، این به نفع کشور و مردم نخواهد بود.

نایب رئیسی مجلس سخت تر است یا وزارت دولت؟

وزیر دوران اصلاحات، دوران وزارت را با نایب رئیسی مجلس دهم مقایسه کرد و بیان داشت: در حال حاضر پیگیر رسیدن به نگاه و زبان مشترک در قانون نویسی هستم چرا که بسیاری از قوانین نوشته می شود اما یا اجرای نمی شود یا درست اجرایی نمی شود، اگر قوانینی که مانع رانت و روشوه و دلالی در کشور می شد درست و شفاف می بود و اجرا می شد امروز دیگر کسی نمی توانست حتی ۱۰ هزار تومان جابه‌جا کند اما هر روز خبر اختلاس جدید به گوش می رسد.

وی گفت: بنابراین در حال حاضر در جایگاه تصمیم گیر قرار دارم و اگر این تصمیمات براساس علم و آگاهی باشد تاثیر بسیاری در جامعه خواهد داشت و کشور را نجات می دهد، برای اجرای درست باید تصمیم درست گرفته شود که مجلس جایگاه تصمیم گیر را دارد متاسفانه امروز هر انحرافی در کشور رخ می دهد مبدا آن از مجلس به دلیل قانون نویسی و نظارت است.

پزشکیان به حقوق نجومی که سال ۹۵ مهمترین خبر اقتصادی کشور بود اشاره کرد و توضیح داد: مجلس برای پرداخت حقوق های نجومی قانون نوشت و شورای نگهبان آن را تایید کرد ما این قانون را نوشتیم و نمی دانیم چرا خروجی آن این شد، بنابراین اگر قانون درست بنویسم، درست اجرا شود و درست بر آن نظارت کنیم مشکلات مردم و کشور رفع خواهد شد.

وی گفت: قانونی نوشتیم که درست اجرا نمی شود اگر کنترل و نظارت ما درست بود قطعا اجازه انحراف داده نمی شد، در مجلس می توان جلوی تکرار تجربه های نادرست را گرفت لازم نیست برای پولشویی چندین قانون نوشت کافی است نظارت کنیم تا موارد انحراف پیدا شود و آن را اصلاح کنیم.

گزارش فارس حاکی است، این نماینده در برابر این سووال که وزارت سخت تر است یا نایب رئیسی مجلس، عنوان کرد:کارها با هم فرق دارد، وزارت میدان عمل است اما در مجلس خودت هستی و وجدان و باروهایت و باید کلی زحمت بکشی تا حرف درست را ارائه دهی.

پزشکیان ادامه داد: خیلی مواقع متوجه حرف درست شما نمی‌شوند مردم حرف ساده مانند پول را بهتر و زودتر قبول می کنند به نظرم از این لحاظ حضور در مجلس سخ‌تر است.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: اما از آنجایی که در دولت همیشه در دید مردم هستی و به شما نقد می‌شود کمی کار سخت خواهد بود مخصوصا که قوانین دست و پای شما را بسته و نمی توانی آن طور که مردم می‌خواهند به آنها خدمات ارائه کنی.

وی گفت: در دورانی که وزیر بودم مجلس قوانینی وضع کرده بود که نمی‌توانستیم جسد را از بیمارستان به مردم تحویل دهیم، نمی توانستیم توسعه بیمارستانی دهیم یا کادر پزشکی را گسترش دهیم اما همواره زیر سووال بودیم چرا برای بهداشت و درمان کاری نمی‌کنیم بیمارستانی نمی‌سازیم، فراموش می‌شد که مجلس با قوانینی که نوشته چنین اجازه ای را به ما نمی داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت عنوان کرد: مجلس سهم عمده‌ای در گرفتاری کشور دارد و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سیستم اقتصادی، فرهنگی و کشاورزی بگذارد بنابراین تصور می‌کنم افرادی که بحرانی را پشت سرگذاشته‌اند، پشتوانه علمی و کارشناسی دارند در صورتی که تقوا و ایمان داشته باشند می‌تواند ذخیره بزرگ و خوبی در تصمیم گیری و مجلس باشند.