پیدا شدن جوان سرمازده در یکی از روستاهای بناب
پیدا شدن جوان سرمازده در یکی از روستاهای بناب

با گزارش اهالی روستای صور از روستاهای اطراف شهرستان بناب، مبنی بر سرمازدگی یک جوان در باغات این روستا، عوامل امدادی اورژانس وهلال احمر به محل اعزام شدند. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی، وحید شادی نیا، گفت: شب گذشته این جوان ۳۵ ساله […]

با گزارش اهالی روستای صور از روستاهای اطراف شهرستان بناب، مبنی بر سرمازدگی یک جوان در باغات این روستا، عوامل امدادی اورژانس وهلال احمر به محل اعزام شدند.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی، وحید شادی نیا، گفت: شب گذشته این جوان ۳۵ ساله پس از اقدامات امداد ونجات توسط عوامل هلال احمر به روستای آلقو منتقل و جهت اقدامات درمانی وانتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.
وی گفت: این جوان با علائم سرمازدگی از ناحیه دست و پا بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان امام خمینی بناب و با توجه به نیاز به مرکز درمانی تخصصی به بیمارستان سینا تبریز منتقل شده است.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی،  ادامه داد: هویت این جوان نامعلوم است و به علت سرمازدگی تاکنون قادر به تکلم نبوده است.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: سرما زدگی مجموعه ای از آسیب هایی است که به پوست در معرض سرما بخصوص در انگشتان بوجود میاید، پوست در معرض هوای زیر صفر منجمد شده و بافت های آن از بین میروند.
وی ادامه داد: اولین علامت سرمازدگی احساس سرما و سفتی در محل مثلا در انگشتان است، بتدریج احساس سوزن سوزن شدن، سوزش و بیحسی ایجاد میشود، وقتی اندام سرما زده گرم میشود احساس درد و یا شوک الکتریکی و یا ضربان در اندام حس میشود.

 

photo_2017-01-11_13-00-13