پیام انتخابات هفتم اسفند، حاکمیت اخلاق، تدبیر و عقلانیت بود
پیام انتخابات هفتم اسفند، حاکمیت اخلاق، تدبیر و عقلانیت بود

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: اراده مردم برای حاکمیت اخلاق، تدبیر و عقلانیت، پیام انتخابات هفتم اسفند بود و مردم ایران با حضور گسترده خود در این انتخابات نشان داد که این ملت با وجود مشکلات همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده است. دکتر سعید شبستری در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، […]

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: اراده مردم برای حاکمیت اخلاق، تدبیر و عقلانیت، پیام انتخابات هفتم اسفند بود و مردم ایران با حضور گسترده خود در این انتخابات نشان داد که این ملت با وجود مشکلات همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده است.

دکتر سعید شبستری در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند را ادامه انتخابات سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نشان‌دهنده اطمینان و اعتماد مردم نسبت به نظام و دولت است و همه گروه‌ها و اقشار مردم در این دوره با حضور با شکوه و گسترده خود به نظام و رهبری لبیک گفتند.

وی اضافه کرد: این حضور واکنشی بود به قدرت‌های استکباری که به دنبال دخالت در امور داخلی کشورمان هستند و در واقع این انتخابات نشان داد که مردم تصمیم‌گیر نهایی مسایل کشور هستند.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه با بیان این که با حرف و حدیث نمی‌توان نتایج انتخابات را زیر سوال برد، گفت: معترضان به نتایج انتخابات باید مدرک مستند و مستدل ارایه کنند.

شبستری با بیان این که ملاک انتخاب نامزدهای انتخاباتی رای مردم است و باید آن را قبول کرد، افزود: هرنوع تخلف مستند که به ستاد انتخابات ارایه شود قابل رسیدگی است، با این حال تا کنون هیچ گونه شکایت تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات به ستاد انتخابات استان ارایه نشده و تنها برخی از کاندایداها خواستار تجمیع دوباره آرای خود شده‌اند.

وی در واکنش به ادعای تخلف در انتخابات یکی از حوزه‌های انتخابیه استان، گفت: تنها مدرکی که در این خصوص ارایه شده طوماری با امضای طرفداران یکی از کاندیداهاست و مدرکی دال بر تخلف ارایه نشده است.

شبستری تصریح کرد: این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاف، قانونی و هدفمند برگزار شد، چرا که اعتقاد داشتیم آرای مردم، حق الناس و امانت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات را ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز مشارکت مردم ۵۰٫۶ درصد بود که بیشتر از دوره قبل است.

وی با بیان این که در انتخابات مجلس دهم در استان ۳۱۰ نفر در ۱۳ حوزه انتخابیه به رقابت پرداختند، افزود: در دور اول انتخابات تکلیف ۱۰ کرسی از ۱۹ کرسی استان در مجلس مشخص شد و برای کسب ۹ کرسی دیگر در دور دوم ۱۸ کاندیدا رقابت خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان در خصوص زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: اواخر فرودین و یا اوایل اردیبهشت، دوره دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود ولی تا امروز وزارت کشور زمان دقیقی را اعلام نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار می شود یا خیر، گفت: اخیرا شخص وزیر کشور،درخواستی به شورای نگهبان مبنی بر برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات در حوزه های انتخابیه را داشته اند ولی فعلا شورای نگهبان، نظر خود را اعلام نکرده است. در صورت برگزاری الکترونیکی انتخابات، آمادگی کامل در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.