پوتین: روسیه مصمم به توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران است
پوتین: روسیه مصمم به توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران است

رییس جمهوری روسیه نیز در در نشست هیات های عالیرتبه ایران و روسیه گفت که “روسیه، جمهوری اسلامی ایران را شریک خوب و قابل اعتماد خود می داند.” ولادیمیر پوتین با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه گفت: ما مصمم به توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم. وی […]

رییس جمهوری روسیه نیز در در نشست هیات های عالیرتبه ایران و روسیه گفت که “روسیه، جمهوری اسلامی ایران را شریک خوب و قابل اعتماد خود می داند.”
ولادیمیر پوتین با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه گفت: ما مصمم به توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی به همکاری های دو کشور در عرصه مسایل منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه مسایل بین الملل و حل و فصل این مسایل، دو کشور همکاری خوب و مثمر ثمری دارند و به این همکاری ها شتاب خواهند داد.
رییس جمهور روسیه همچنین از ایجاد جهش نه تنها در روابط اقتصادی بلکه در روابط میان دو ملت نیز ابراز خرسندی کرد و رشد ۷۰ درصدی بازدید جهانگرد های دو کشور را نتیجه تلاش های مشترک دو دولت برشمرد.
روسای جمهوری دو کشور همچنین پایبندی تغییرناپذیر طرف ها به مفاد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۷۹شمسی برابر با ۱۲ مارس سال ۲۰۰۱ میلادی را که بیانگر سنت هایی دیرینه حسن همجواری، دوستی و همکاری متقابل دو ملت ایران و روسیه و سیاست خارجی صلح جویانه دو کشور است، خاطر نشان کردند.
همچنین دکتر روحانی و آقای پوتین، پایبندی خود را به برداشتن قدم های جدید برای ارتقای سطح روابط و گسترش عرصه های تعامل و مشارکت ایران و روسیه بمنظور تنظیم و تحکیم همکاری های جامع راهبردی را مورد تاکید قرار دادند و گفتند که این امر بهه تامین سعادت ملت های دو کشور و ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی مساعدت خواهد کرد.