پزشکیان: پیگیر پروژه اتوبان تبریز – بازرگان هستیم
پزشکیان: پیگیر پروژه اتوبان تبریز – بازرگان هستیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر پروژه اتوبان تبریز – بازرگان نیز هستیم، گفت: باتوجه به وضعیت بد اقتصادی کنونی، پیشرفت های خوبی در این پروژه چه در استان آذربایجان‎ شرقی و چه در استان آذربایجان‎ غربی انجام شده و جاده تبریز – اهر و همچنین جاده سراب هم در حال پیشرفت است به گزارش قلم […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر پروژه اتوبان تبریز – بازرگان نیز هستیم، گفت: باتوجه به وضعیت بد اقتصادی کنونی، پیشرفت های خوبی در این پروژه چه در استان آذربایجان‎ شرقی و چه در استان آذربایجان‎ غربی انجام شده و جاده تبریز – اهر و همچنین جاده سراب هم در حال پیشرفت است

به گزارش قلم پرس،  مسعود پزشکیان درخصوص آخرین وضعیت پروژه های عمرانی استان آذربایجان‎شرقی گفت: پروژه های قطار میانه – تبریز، اتوبان سهند – تبریز و اتوبان تبریز – بازرگان بخوبی در حال پیشرفت هستند و بنده هر دو الی سه هفته یکبار از روند پیشرفت این پروژه ها بازدید می‎کنم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از پیشرفت و اتمام این پروژه ها ناامید بودیم، یادآور شد: با توجه به قول هایی که از سوی دولت داده شده امیدواریم تا پایان سال جاری اتوبان تبریز – سهند به بهره برداری برسد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با تخصیص بودجه، بعضی زمین های در مسیر اتوبان تبریز – سهند تملک شده، بیان کرد: درخصوص اراضی که معارض داشتند نیز رایزنی هایی صورت گرفته است و در بازدید های اخیر شاهد پیشرفت این مسیر بودم و طبق وعده ها قرار است تا پایان بهمن ماه سال جاری به پایان برسد.

وی با بیان اینکه پروژه قطار تبریز – میانه، تا بستان ‎آباد به بهره برداری رسیده و سال جاری به میزان ۱۷ سال قبل در این پروژه پول خرج شده است، توضیح داد: در این مسیر ریلی فقط اجرای پل ها مانع پیشرفت و بهره برداری سریع از پروژه است و برای این منظور ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است و اگر این مبلغ تامین شود پروژه تا باسمنج و ایستگاه ائل‎گلی تکمیل خواهد شد و مابقی منابع از طریق اوراق بهادار تامین می‎شود. ناگفته نماند که در این مسیر نیز برای رسیدن به تبریز معارض هایی وجود دارد که بایستی مرتفع گردد.

وی با اشاره به پروژه برقی کردن قطار تبریز – تهران، گفت: این پروژه مزایای زیادی دارد ازجمله کاهش زمان سفر از تبریز به تهران تا شش ساعت با سرعتی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت که پیگیر موضوع فاینانس و سرمایه گذار خارجی این پروژه هستیم تا به زودی اجرایی شود.

پزشکیان افزود: پیگیر پروژه اتوبان تبریز – بازرگان نیز هستیم و باتوجه به وضعیت بد اقتصادی کنونی، پیشرفت های خوبی در این پروژه چه در استان آذربایجان‎ شرقی و چه در استان آذربایجان‎ غربی انجام شده است. جاده تبریز – اهر و همچنین جاده سراب هم در حال پیشرفت است.