پخش بازی‌های جام جهانی در مسجد و حسینه دست مریزاد داشت/ مسجد می‌تواند پایگاه تفریحی و ورزشی هم باشد
پخش بازی‌های جام جهانی در مسجد و حسینه دست مریزاد داشت/ مسجد می‌تواند پایگاه تفریحی و ورزشی هم باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با اشاره به پخش بازی‌های جام جهانی در یک مسجد و حسینه، گفت: باید به افرادی که چنین ایده‌ای را اجرایی کردند دست مریزاد گفت. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به نمایش بازی‌های جام جهانی در یک مسجد و حسینه، […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با اشاره به پخش بازی‌های جام جهانی در یک مسجد و حسینه، گفت: باید به افرادی که چنین ایده‌ای را اجرایی کردند دست مریزاد گفت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به نمایش بازی‌های جام جهانی در یک مسجد و حسینه، گفت: مسجد به‌عنوان یک پایگاه بزرگ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… تنها محلی برای برگزاری نماز و عزاداری‌ها و مراسم‌ یادبود از دست‌رفتگان نیست بلکه از زمان پیامبر اکرم(ص) مسجد با نیت پایگاه بزرگ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی ایجاد شد اما در طول تاریخ و در ادوار مختلف این پایگاه، جایگاه خود را به انحای مختلف از دست داده و دچار نوساناتی شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به قول امام خمینی(ره) مسجد سنگر است و باید مردم در مسجد به دور هم جمع شوند و به  امور فوق بپردازند.

وی با بیان اینکه در گذشته در مساجد درخت توت می‌کاشتند تا کودکان و نوجوانان به‌خاطر درخت توت سری به مسجد زده و با آن اخت بگیرند، افزود: متاسفانه جوانان امروز با مساجد و حسینه‌ها فاصله بسیاری گرفته‌اند و افرادی هم که خود اهل مسجد هستند صرفا برای نماز خواندن و برگزاری مراسم های عزاداری به آنجا می‌روند در حالی که مسجد می‌تواند پایگاه تفریحی و ورزشی نیز باشد.

سعیدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های هنری و ورزشی در مساجد به ویژه در فصل تایستان، گفت: همان طور که کلاس‌های ورزشی برگزاری می‌شود پخش بازی‌های ورزشی نیز در مساجد اتفاق خوشایندی است و باید به افرادی که چنین ایده‌ای را اجرایی کردند دست مریزاد گفت چراکه تلاش برای انجام کار فرهنگی ستودنی است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش برای انجام کار فرهنگی با کمترین هزینه امکان‌پذیر است، اضافه کرد: امید است دیگر مسئولان فرهنگی، متولیان مساجد و پایگاه‌های بسیج در حسینه‌ها نیز این مهم را تکرار کنند./