پایان انتظار ۱۵ ساله پرستاران/ اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور رئیس جمهور
پایان انتظار ۱۵ ساله پرستاران/ اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور رئیس جمهور

[ad_1] پایان انتظار ۱۵ ساله پرستاران/ اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور رئیس جمهور مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور مستقیم رئیس جمهور پس از ۱۵ سال خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یوسف اشرفی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ […]

[ad_1]

پایان انتظار ۱۵ ساله پرستاران/ اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور رئیس جمهور


مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با دستور مستقیم رئیس جمهور پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یوسف اشرفی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور گسترده نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: خانم حضرت زینب (س) به قدری به پدر خود نزدیک بود که به عنوان زینت پدر نامیده شده است زیرا او یار و‌ غمخوار پدر و بزرگوار در همه روزهای تلخ و نامردی بود. 

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اوج پرستاری خانم زینب (س) به عصر عاشورا بر می‌گردد؛ یعنی روزهایی که برادر شهید شد و زنان مانده بودند. حضرت زینب (س) زنان را ساماندهی کرد و از برادر خود پرستاری کرد.  

وی با بیان اینکه اگر حضرت زینب (س) نبود، نهضت عاشورا و حسینی جهانی نمی‌شد، گفت: ما پرستاران خشنود هستیم که روزمان به نام این بانوی بزرگ است، پرستاران هم باید نهایت دقت کنند که الگویشان دقیقا متناسب با این بانوی بزرگ باشد. 

اشرفی افزود: حضرت رسول اکرم  (ص) فرموده‌اند که هر کسی در رفع نیازهای مریض تلاش کند، گناهانش پاک می‌شود همچون روزی که از بطن مادر بیرون آمده است. 

وی یادآور شد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بی‌اعتنایی به پرستار بی‌اعتنایی به سلامت جامعه است. 

اشرفی با قدردانی از الطاف نماینده ولی‌فقیه در استان نسبت به پرستاران تصریح کرد: این انرژی بزرگی برای ماست تا بیشتر به مردم خدمت کنیم. 

وی در تشریح تاریخچه پرستاری نوین بیان داشت: پرستاری نوین توسط یک بانو بنیانگذاری شد و از آن تاریخ به بعد پرستاری علمی‌تر شد. این نوع پرستاری نیز برای اولین بار در ۱۰۵ سال پیش در شهر تبریز انجام گرفت که این یک افتخار بزرگی برای ماست. 

۲۵۲ دانشکده پرستاری و مامایی در کشور

مسؤول بسیج پرستاران استان تصریح کرد: پرستاری در کشور ما رشد فزآینده‌ای دارد به‌طوریکه ۲۵۲ دانشکده پرستاری و مامایی در کشور داریم. 

وی با تاکید بر اینکه پرستاری به سمت تخصصی‌تر شدن رفته است، متذکر شد: پرستاران مخصوص اورژانس، اتاق عمل، داخلی جراحی، کودکان و غیره وجود دارد که منجر به تخصصی‌تر شدن شده است. 

فعالیت ۲۵۰ هزار پرستار در کشور

اشرفی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار پرستار در کشور وجود دارد و ۶۵۰ بیمارستان دانشگاهی فعال است، اضافه کرد: در استان آذربایجان‌شرقی  ۱۰ هزار نفر کادر پرستاری وجود دارد؛ پرستاران استان با نهایت اخلاص مشغول خدمت‌رسانی هستند. 

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی یک استان مهاجرپذیر است و استان‌های همجوار و کشورهای همسایه نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضریب پرستار به تخت بیمارستانی در استان را ۰.۹ و شاخص کشوری را ۱.۸ اعلام و  اذعان داشت: ضریب اشغال تخت از نظر بیمار ۶۷ تا ۷۰ درصد و با این درصد در همین لحظه به‌طور میانگین پنج هزار بیمار بستری داریم. 

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا پرستاران اوج در کنار مردم بودن را نشان دادند، روزی که‌ پیک پنجم بودیم و فرزند از والدین و والدین از فرزند می‌ترسید و روزی ۷۰۰ نفر جان خود  را از دست می‌دادند، پرستاران بارها بیمار شدند ولی از خدمت دست نکشیدند. 

وی، به ۲۵۰ شهید در کرونا از قشر مدافعان سلامت اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر شهید سلامت در استان داشتیم که پنج نفر از آنها پرستار بود. 

اشرفی با درخواست از پرستاران ابراز کرد: لطفا با روی گشاده و دست نوازش به بالین مریض بروند تا توفیق الهی شامل همه ما شود. 

وی اذعان داشت: ۱۵ سال بود که موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری روی هوا بود و با دستور مستقیم رئیس جمهور این تعرفه‌گذاری از فردا به اجرا در خواهد آمد. 

اشرفی به موضوع استخدام پرستار و‌ نیاز کشور به پرستار گفت: هفتاد درصد پرستاران ما خانم‌ها هستند و در سن باروری هستند، از این‌رو نیاز به تامین نیرو داریم که بزودی استخدام وسیعی خواهیم داشت. 

وی افزود: در حال پیگیری بازنشستگی پیش از موعد به علت سخت و زیان‌آور بودن شغل پرستاری هستیم. 

اشرفی با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر اینکه مسؤولان پرستاران تکریم زبانی خیلی دیده‌اند، کمی هم تکریم عملی انجام دهید؛ گفت: این‌ها همان‌هایی هستند که در بحران‌ها، آلودگی هوا و غیره سر خدمت بودند. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س


[ad_2]