پارک ترافیک کودک بستر آموزش زیربنایی کودکان در حوزه راهنمایی و رانندگی است
پارک ترافیک کودک بستر آموزش زیربنایی کودکان در حوزه راهنمایی و رانندگی است
شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: پارک ترافیک موتور محرکه و بستر آموزش‌های زیربنایی ویژه کودکان در حوزه قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی است.

به گزارش قلم پرس، اکبر پورخردمند پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پارک ترافیک شهرداری منطقه ۱ اظهار کرد: مرگ و میر کودکان در تصادفات جاده‌ای و شهری افزایش یافته است و در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای اقدام به احداث پارک‌های ترافیکی و آموزش کودکان به عنوان پلیس‌یار کردیم.

وی افزود: شهرداری تبریز در راستای مباحث فرهنگی و اجتماعی، سومین پارک آموزش ترافیک کودکان را نیز احداث و تحویل شهروندان منطقه داد.

شهردار منطقه ۱ تبریز خاطرنشان کرد: ارزش زمین این پارک ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که در کنار آن هزینه‌های اجرایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرجمع با ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌براری رسید.

وی یادآور شد: آموزش رفتار ترافیکی و تردد در شهر باید از دوران ابتدایی آغاز شود تا کودکان آن را به حافظه بلندمدت بسپارند و در همین راستا این پارک در اختیار آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

پورخردمند اعلام کرد: در نظر داریم قطعه زمینی ۳۵۰۰ مترمربعی برای احداث پایلوت آموزش فرهنگ شهروندی شناسایی و با استفاده ازماکت‌های شهری، کودکان شهر و منطقه را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهیم.