پارلمان ایرلند طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را به رأی می‌گذارد
پارلمان ایرلند طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را به رأی می‌گذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تجاوزات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، پارلمان ایرلند در صدد است طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند را هفته جاری به رأی بگذارد. بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست»، پارلمان ایرلند در صدد است طرحی را به رأی بگذارد که در آن جرایم جنگی، […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تجاوزات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، پارلمان ایرلند در صدد است طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند را هفته جاری به رأی بگذارد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست»، پارلمان ایرلند در صدد است طرحی را به رأی بگذارد که در آن جرایم جنگی، پاکسازی قومی و توسعه شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل را محکوم کند و تأکید دارد که «حضور سفیر اسرائیل در ایرلند در این شرایط غیرقابل دفاع است».

بر اساس این گزارش، یازده قانونگذار از چهار حزب ایرلند اواخر هفته گذشته قبل از برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه مقاومت فلسطینی حماس، طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را ارائه دادند.

در طرح فوق به جنایات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی اشاره شده و آمده است: «بیش از ۶۰ کودک به دست ارتش اسرائیل به قتل رسیده‌اند و تنش‌های فعلی در نتیجه تلاش برای پاکسازی قومی ۲۸ خانواده فلسطینی از منطقه شیخ جراح اورشلیم (قدس) به وجود آمده است».

در حالیکه روزنامه جروزالم‌پست مدعی شده است که طی عملیات رژیم صهیونیستی موسوم به «حارس الاسوار»، ارتش این رژیم بیش از یکهزار بار غزه را هدف حمله قرار داده است و در مجموع ۶۰ غیرنظامی را به شهادت رسانده است، وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن اعلام کرده است.

حامی اصلی طرح فوق، «گینو کری» عضو حزب سوسیال «افراد قبل از سود» است که در اخیراً در وب‌سایت رسمی حزب خود تصریح کرد: «اتحادیه اروپا هرگز به دنبال تحریم اقتصادی اسرائیل آپارتاید و مجازات آن‌ها برای جرایم جنگی نبوده است».

طبق این گزارش، گرچه طرح پارلمان ایرلند لازم الاجرا نیست اما به عنوان اهرم فشار به دولت ایرلند اعمال فشار می‌آورد تا اقدامی را علیه رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (۳۱ اردیبهشت ماه) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی واکنش‌های مردم جهان را نیز به همراه داشت و علی‌رغم آن که بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای رژیم صهیونیستی برای خود حق دفاع از خود قائل شدند، مردم جامعه جهانی در روزها و هفته‌های اخیر تظاهرات‌های گسترده‌ای را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار کردند.

پیش از ایرلند نیز، پارلمان اردن با ارسال یادداشتی به نخست‌وزیر این کشور، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فراخوانی سفیر اردن از تل‌آویو را خواستار شده بود.

«عبدالمنعم العودات» رئیس پارلمان اردن در این جلسه گفت که یادداشتی با امضای نمایندگان پارلمان به نخست‌وزیر ارائه شد که طی آن اخراج «امیر ویسبورد» سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و فراخوانی «غسان المجالی» سفیر اردن از تل‌آویو درخواست شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص