وی آورن قشر تحصیل کرده و مرفه به استعمال مواد مخدر/گسترش فعالیت آشپزخانه های زیرزمینی تولید مواد مخدر
وی آورن قشر تحصیل کرده و مرفه به استعمال مواد مخدر/گسترش فعالیت آشپزخانه های زیرزمینی تولید مواد مخدر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از شیوع مواد مخدر صنعتی در میان جوانان و گسترش فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر زیرزمینی انتقاد کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، زهرا ساعی، در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه ۲۰ درصد معتادان تحصیلات عالیه دارند، گفت: روی آوردن تحصیلکرده ها و قشر مرفه  به […]

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از شیوع مواد مخدر صنعتی در میان جوانان و گسترش فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر زیرزمینی انتقاد کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، زهرا ساعی، در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه ۲۰ درصد معتادان تحصیلات عالیه دارند، گفت: روی آوردن تحصیلکرده ها و قشر مرفه  به سمت استعمال مواد مخدر فرهنگ نادرستی بوده که در حال غلبه و حاکم شدن بر جامعه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه افراد در مهمانی های دوستانه به سمت استفاده از مواد افیونی به ویژه قرص های نشاط آور روی می آورند و به دلیل عدم ناآگاهی و اینکه با یک بار مصرف معتاد نمی شوند به مصرف این قرص ها ادامه می دهند و زمینه اعتیاد خود را رقم می زنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان مهارت نه گفتن آموزش داده شود، تصریح کرد: درصد بالایی از گرفتاری در دام آسیب‎‎ها به ویژه اعتیاد، به سبب نداشتن مهارت نه گفتن در افراد است زیرا افرادی که در برابر تعارف سیگار و قلیان از سوی دوستان و همسالان، هنر نه گفتن را نداشته باشند کمتر به دام گرفتاری‎‎ها و آسیب‎‎های اجتماعی مانند اعتیاد گرفتار می شوند.

ساعی افزود: ” نه گفتن “مهمترین مهارتی است که باید در زمان کودکی آموزش داده شود تا آنها را در  نوجوانی و جوانی در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور قطع در خانواده هایی که کارکردهای آن حفظ شده فرزندان واکسینه شده و کمتر شاهد گرفتار شدن آنها در دام  آسیب های اجتماعی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، آموزش خانواده را گام نخست پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد دانست و گفت: خانواده ها باید تحت آموزش های لازم مقابله با اعتیاد قرار گیرند تا بتوانند از استعمال مواد مخدر توسط فرزندان خود پیشگیری کنند.

ساعی با بیان اینکه رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید توجه بیشتری را به آموزش های پیشگیری از اعتیاد داشته باشد، افزود: کودکان و نوجوانان باید مهارت های ارتباطی موثر و نحوه دوست یابی و تعاملات را فرا گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در کنار توجه به مقوله پیشگیری دستگاه های متولی مبارزه با مواد مخدر باید در این حوزه به صورت جدی و قوی عمل کنند، تصریح کرد: ایران به دلیل هم مرز بودن با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر به ویژه افغانستان آسیب ها و هزینه های زیادی را متحمل می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تقویت بیشتر مرزها و کنترل مبادی ورودی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه استعمال مواد مخدر صنعتی در میان جوانان شیوع پیدا کرده و فعالیت آشپزخانه های زیرزمینی تولید مواد مخدر در حال گسترش است؛ در این رابطه می طلبد تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی شناسایی و برخود جدی و قاطع با آنها در دستور کار قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه برخوردها با عاملان توزیع مواد مخدر باید قاطع تر باشد، تصریح کرد: مردم باید همکاری مناسبی را با نیروی انتظامی جهت ارائه آمار و اطلاعات توزیع کنندگان مواد مخدر داشته باشند و نیروی انتظامی نیز باید به عنوان متولی اصلی با عاملان توزیع به صورت قاطع برخورد کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم شناسایی سرکردگان مافیای مواد مخدر گفت: در کنار برخورد قانونی مناسب با خرده فروشانی که مواد مخدر را به راحتی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می دهند شناسایی مافیا در دستور کار نیروهای نظامی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خلاء قانونی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم، افزود: دستگاه ها باید در حوزه اجرای قوانین به صورت هماهنگ عمل کنند و در این رابطه تعامل بین دستگاهی افزایش یابد./