ویدویی که همه را شگفت زده کرد/ پل مورچه ای!
ویدویی که همه را شگفت زده کرد/ پل مورچه ای!

انتشار ویدیویی از مورچه هایی که با بدن خود پل هوایی می سازند، محافل علمی را شگفت زده کرد . به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دانشمندان، با مطالعات گسترده ای که دربارۀ زندگی مورچه ها داشتند به جنبه های پیچیده ای از زندگی اجتماعی این حشره پی برده بودند. […]

انتشار ویدیویی از مورچه هایی که با بدن خود پل هوایی می سازند، محافل علمی را شگفت زده کرد .

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دانشمندان، با مطالعات گسترده ای که دربارۀ زندگی مورچه ها داشتند به جنبه های پیچیده ای از زندگی اجتماعی این حشره پی برده بودند. اما تشکیل پل هوایی به کمک بدن به منظور عبور از فاصلۀ میانِ دو تخته، جنبۀ تازه ای از زندگی عجیب مورچه ها را برای دانشمندان آشکار ساخت.
مورچه، حشره‌ای اجتماعی است.

جامعهٔ مورچه‌ها دارای سیستم تقسیم کار، ارتباط میان اشخاص و توانایی حل مشکلات پیچیده است. این تشابه با جوامع انسانی سال‌هاست که الهام‌بخش و موضوع مطالعات بوده است.

مورچه‌ها قویترین حیوانات خشکی هستند، چراکه می‌توانند چندین برابر وزن خود بار حمل کنند. مطالعه در زندگی مورچه‌ها دانشمندان را به شگفتی واداشته است، چون وقتی آن‌ها انبار غذای بعضی از مورچه‌ها را بررسی کرده‌اند، با کمال تعجب دیده‌اند آن‌ها دانه‌های جمع‌آوری‌شده را به‌طور منظم و بسیار دقیق در کنار هم قرار می‌دهند.