وظیفه شورا حمایت از سرمایه‌گذار و جلوگیری از خروج سرمایه از استان است / تردد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و غیراستاندارد در تبریز
وظیفه شورا حمایت از سرمایه‌گذار و جلوگیری از خروج سرمایه از استان است / تردد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و غیراستاندارد در تبریز
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: سرمایه‌گذار به دنبال منافع خود بوده و وظیفه شورا حمایت از سرمایه‌گذاران، باید با حمایت از سرمایه گذران از خروج سرمایه از استان جلوگیری کرد.

به گزارش قلم پرس، سونیا اندیش که در نشست با خبرتگاران استان با بیان اینکه از بدو ورود به شورای پنجم کمیسیون هایی که وارد شدم بر اساس تخصص هیی وبده که داشتم، اظهار داشت: مطمئنا ضعف و ایراداتی هم بر عملکرد شورای پنجم وارد است که عدم اطلاع‌رسانی دقیق عملکرد شورا از آن جمله می‌باشد، مهم برآیند کار است در این دوره، در اصلاح رویه‌ها اتفاقات خوبی افتاد و ساختارهای غلط شهرداری در شورای پنجم اصلاحات مناسبی را تجربه کرد.

وی افزود: در دوره شورای پنجم، کمترین ورودی نیرو به شهرداری را داشتیم، در حوزه شفافیت قراردادها، کارهای مهمی انجام گرفته است، موضوع حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه برای اولین بار عملیاتی و سامانه املاک شهرداری راه‌اندازی شد.

کاندیدای ششمین انتخابات شورای شهر  با اشاره به اینکه در اغلب کلانشهرها توجه زیادی به حمل و نقل درون‌شهری نشده، اضافه کرد: آنچه در بدو ورود به شورای پنجم مشهود بود، عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز بود.

وی ادامه داد: در راستای تامین ناوگان اتوبوسرانی، وزارت کشور سهمیه‌ای برای کلانشهرها در نظر گرفت که سهم تبریز ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بود، البته با وجود  مقاومت ها در مقابل افزایش درخواست ها در آذرماه ۹۶ با پیشنهاد من،  برای فاز اول توسازی ناوگان اتوبوسرانی شورای اسلامی تبریز خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را تصویب کرد.

اندیش خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی تبریز فرسوده بوده و اثر ناوگان اتوبوسرانی بالای ۱۰ سال عمر دارند و در حال حاضر ۶۵۰ اتوبوس فرسوده خارج از رده و استاندارد در تبریز در حال تردد است.

وی بیان کرد: با شدت یافتن تحریم‌ها در سال ۹۷، عملا تامین قطعات موردنیاز برای شرکت‌های تولیدکننده ممکن نشد و سال ۱۳۹۸ نیز تامین بودجه لازم برای خرید اتوبوس‌ها انجام نشد تا خرید اتوبوس‌های جدید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز عملی نشود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری یک موضوع پیچیده و کلان است خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به دنبال منافع خود بوده و وظیفه شورا حمایت از سرمایه‌گذاران، باید با حمایت از سرمایه گذران از خروج سرمایه از استان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه رفتارمان با سرمایه‌گذاران مناسب نیست و مدیران ما برای جذب سرمایه‌گذار تربیت نشده‌اند، مادامی که ذهن و نگرش‌مان اصلاح نشده باشد و ارزش و جایگاه سرمایه‌گذار داخلی را حفظ نکنیم، تلاش برای جذب سرمایه‌گذار خارجی بی‌نتیجه خواهد بود.